دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

تاکید بر ایجاد تشکل دانشجویان و سادات

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بر تشکیل تشکل‌های دانشجویان و سادات منتسب به رسول‌الله(ص) از سوی مجمع تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛آیت‌الله اراکی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری‌همدانی که در بیت ایشان برگزار شد، با ارائه گزارشی از مجمع تقریب مذاهب اسلامی و کنفرانس وحدت گفت: دوره جدید مجمع تقریب مذاهب اسلامی، با توجه به مشکلاتی که در جهان اسلام در این برهه اخیر اتفاق افتاد برنامه‌های گسترده‌ای در رابطه گسترش گفتمان تقریب انجام داده است.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: این برنامه‌ها در سه محور نشر کتب، مجلات و نشر کتاب السنه النبویه فی مصادر مذاهب الاسلامیه، نشر گفتمان تقریب در سراسر جهان و ایجاد اتحادیه‌های مختلف متشکل از تشکل‌های گوناگون هستند.
 
وی افزود: کنفرانس‌های مختلفی در چند کشور آسیایی و آفریقایی برگزار شده که این کنفرانس‌ها به‌منظور نشر کار گفتمان و عملیاتی‌کردن کار تقریب است بنابراین برگزاری کنفرانس‌ها و جلسات گفت‌وگوی مذهبی یکی از اهداف مجمع است.
 
آیت‌الله اراکی با بیان اینکه تشکل علمای مقاومت جهان اسلام قریب به 1000 عضو دارد، گفت: تشکلی برای بانوان فعال در تقریب تشکیل‌شده و تشکلی برای دانشگاهیان در دست اقدام داریم همچنین برای تشکل سادات منتسب به رسول‌الله(ص) در مجمع تقریب مذاهب اسلامی پژوهشگاه نسب نبوی را حدود یک سالی است که تأسیس کرده‌ایم و این تشکل نیز در دست اقدام است.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: فعالیت‌های تقریبی در سراسر جهان اثرگذار بوده و گفتمان تقریب به‌تدریج در حال حاضر گفتمان غالب جهان اسلام است و این اقدامات علیرغم سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته از سوی عربستان و دشمنان ایران انجام می‌گیرد.
 
وی با اشاره به برگزاری کنفرانس وحدت در دی‌ماه گفت: در این کنفرانس 220 نفر مهمان خارجی داشتیم همچنین در این کنفرانس مجمع عمومی تقریب بازسازی شد.
 
آیت‌الله اراکی با اشاره به نامه به شیخ‌الازهر در مورد ارتباط با مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: ارجاع این نامه از سوی آیت‌الله نوری همدانی می‌تواند راهکاری برای ادامه مسیر تقریب مذاهب اسلامی باشد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار