قم؛

آمریکایی ها به دنبال جریان سازی جدید هستند

معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه امریکایی‌ها امروزه به دنبال جریان سازی جدید جهان هستند،گفت: این کشور قصد دارد امریکایی متفاوت ایجاد کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ متکی،معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب و مذاهب اسلامی در نخستین همایش وحدت و تمدن نوین اسلامی که پیش از ظهر امروز در سالن همایش مدرسه امام خمینی (ره) برگزار شد،اظهار داشت: ایده راه‌اندازی مجمع جهانی را امام (ره) داده بود و مقام معظم رهبری آن را در قالب تشکیل مجمع ساماندهی کردند.
 
وی با اشاره به اینکه امریکایی‌ها امروزه به دنبال جریان سازی جدید جهان هستند، بیان کرد: این کشور قصد دارد یک امریکا متفاوت را ایجاد کند که علت اصلی آن شکست‌های متوالی در سیاست خارجی است.
 
متکی در مورد انتخابات اخیر کشور امریکا یادآور شد: دولاند ترامپ برخلاف تصورات انتخاب شد و اظهارات وی در ماه‌های اخیر حرف خودش نیست بلکه حرف یک سیستم است.
 
معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: در نگرشی کوتاه به تاریخ اسلام درمی‌یابیم هرگاه در بین مسلمانان وحدت و هم‌افزایی وجود داشته موجب تمدن اسلامی‌شده است.

متکی گفت: امروزه برخی محققان دیدگاه‌های مقام معظم رهبری را در قالب مؤلفه بازنویسی و استخراج کرده‌اند.

وی درباره تنش‌های موجود بین دو کشور ایران و امریکا، عنوان کرد: در سی‌وهشت سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، بیشترین کلمه‌ای که در رسانه‌ها و مواضع‌های دو کشور نام‌برده شده کلمه ایران و امریکاست که این نشان‌دهنده اهمیت دو کشور برای یکدیگر است.

متکی با اشاره به اینکه سخنان امام (ره) در مورد دین اسلام انعکاس بالایی در جهان داشت، بیان کرد: کشورهایی همچون عربستان سعودی‌ها به دنبال نابودی قدرت جذب سرباز امام در کشوربودند اما موفق نشدند.

معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب و مذاهب اسلامی تصریح کرد: امروزه کشورهایی همچون امریکا، اسرائیل و عربستان سعودی حربه‌هایی را علیه کشورمان به‌کار گرفته‌اند که هرگز مقابله با آن آسان نیست.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار