غزه امروز دایره المعارف پرآوازه بی‌اخلاقی‌های غرب است

رئیس موسسه آموزش عالی اخلاق اسلام گفت: امروز شاهد قتل‌عام فجیع زنان و کودکان هستیم و دایره المعارف پرآوازه بی‌اخلاقی‌های غربی در غزه روی می‌دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زارعان رئیس موسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی در جمع اصحاب رسانه، ضمن تبریک روز معلم، بحث تربیت را از مهم‌ترین رسالت‌های این موسسه برشمرد و در تبیین فلسفه تشکیل موسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی، عنوان کرد: معارف دینی و آموزه‌های الهی در سه بخش اعتقادات، اخلاقیات و احکام و شریعت خلاصه و تقسیم می‌شود.

رئیس موسسه آموزش عالی اخلاق اسلام با بیان اینکه در جوامع اسلامی بخش احکام، رفتارها، شریعت و مناسک تا حدود زیادی موردتوجه قرار می‌گیرد، عنوان کرد: متأسفانه بخش مهمی که کمتر بدان توجه می‌شود، بخش باور‌ها و اعتقاداتی است که فلسفه دین متکفل آن است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زارعان بخش اعتقادات و باورها، را عرصه پاسخ به شبهات فلسفی و اعتقادی برشمرد و بیان کرد: در حوزه اعتقادات و باور‌ها عرصه فراگیر مباحث اخلاقی که مرز‌های دینی را در می‌نوردد، جایگاه بخشی نشده، کمتر موردتوجه قرار گرفته است.

رئیس موسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی ضمن اشاره به فقدان مهندسی‌های علمی برای تجلی اخلاق اسلامی در جامعه، تصریح کرد: در سطح جامعه اسلامی بیش از آنچه که در مقام نظر و سطح دانش دچار مشکل باشیم، در مقام رفتار و سبک زندگی دچار چالش هستیم.

وحجت‌الاسلام‌والمسلمین زارعان تصریح کرد: آنچه امروز در جامعه انسانی شاهد آن هستیم، به ویژه در قضیه فلسطین و غزه که بیت الغزل مباحث و مساله نخست جهان اسلام است، بیش از آنکه معارضه نظامی و سیاسی باشد، شاهد بداخلاقی در جوامع انسانی هستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زارعان افزود: امروز در جبهه اسلامی مقابله با رژیم صهیونیستی، شاهد بزرگ‌ترین شاخص‌های اخلاقی هستیم که در غزوات نبوی نیز روی می‌داد؛ در مقابل رژیم صهیونیستی بدترین بد اخلاقی‌ها را رقم می‌زند.

رئیس موسسه آموزش عالی اخلاق اسلام با بیان اینکه در قضیه غزه هر آنچه از بی‌اخلاقی، بداخلاقی و زیر پا گذاشتن معیار‌های اخلاقی به ذهن بیاید، اتفاق می‌افتد، یادآور شد: امروز شاهد قتل‌عام فجیع زنان و کودکان هستیم و دایره المعارف پرآوازه بی‌اخلاقی‌های غربی در غزه روی می‌دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زارعان به مشکلات سبک زندگی جوامع اسلامی و انسانی اشاره و ضعف‌های اخلاقی سطوح مختلف اجتماعی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: تمام بی‌ملاحظه گی‌ها و عدم رعایت حقوق یکدیگر بیش از رضایتمندی، اضطراب‌های فراوانی را در زندگی ایجاد می‌کند؛ در جامعه نیازمند ارتقای تحقق دانشی اخلاق و توجه عملیاتی به این مهم هستیم.

  رئیس موسسه آموزش عالی اخلاق اسلام ضمن اشاره به ظرفیت‌های پویای مؤسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی تصریح کرد: موسسه اخلاق با تکیه بر توان دانشی حوزه‌های علمیه و تقویت ارتباطات دانشگاهی، موفق شده رشته‌های مرتبط با اخلاق اسلامی را ناظر به نیاز‌های حوزه‌های دانشی مختلف راه‌اندازی نماید. این موسسه در زمینه اخلاقی، تربیتی و مشاوره با مجوز وزارت علوم فعالیت‌های گسترده‌ای را رقم زده است.

رئیس موسسه آموزش عالی اخلاق اسلامبا بیان اینکه موسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی هم‌زمان با بحث دانشگاهی فعالیت آموزشی را در قالب مرکز تخصصی حوزوی تعلیم‌وتربیت اسلامی دنبال می‌کند، بیان کرد: پژوهشکده تهذیب، انتشارات اخلاق اسلامی، مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی آلاء و نیز مرکز رسانه‌ای مرآ با محوریت اخلاق و تربیت از مهم‌ترین رویکرد‌های مؤسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زارعان گزارشی از پذیرش بالغ بر ۴۰۰ نفر از طلاب سطح ۲ حوزه ارائه و با بیان اینکه تا کنون ۲۰۰ نفر از این عزیزان پایان‌نامه‌های خود را دفاع کردند، عنوان کرد: شکل‌گیری فعالیت راهبردی میثاق مشترک واحد‌های این مؤسسه است که با تمرکز بر کیفی بخشی فعالیت‌ها، این مهم را مبتنی بر نگاه حوزوی - دانشگاهی و علمی - عملی به حوزه اخلاق پیگیری می‌کند.

رئیس موسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی یادآور شد: در کنار پرورش نیرو و تربیت نیرو‌هایی که مسلط به دانش اخلاق و تربیت هستند، متعهد هستیم تا امتداد اجتماعی بازدهی کار‌ها و اقدامات صورت‌گرفته را در حوزه‌های اشتغال آفرینی اخلاقی و ارتقای بازدهی‌های معرفتی عرصه‌های نظری و دانشی اخلاق اسلامی دنبال نماییم.

او  سیاست حکمت بنیانی را از دیگر اهداف این مؤسسه برشمرد و با بیان اینکه زمینه‌های حکمی کار و کیفیت‌گرایی علمی همواره ملاک قرار گرفته شده است، تصریح کرد: تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در رأس تمام مباحث مؤسسه آموزش عالی اخلاق قرار دارد. بخش اخلاق و معنویت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی محوری‌ترین فعالیت این مؤسسه برای تقویت همراهی حوزه و دانشگاه در عرصه اخلاق اسلامی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زارعان گزارشی از پذیرش طلاب سطح ۲ در رشته‌های اخلاق اسلامی، مشاوره و روان‌شناسی اسلامی، اخلاق کاربردی و… ارائه کرد و گفت: طراحی دوره‌های کوتاه‌مدت در عرصه‌های مختلف دانش اخلاق اسلامی از دیگر رویکرد‌های موسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی است.

رئیس موسسه آموزش عالی اخلاق اسلام یادآور شد: این موسسه در ترسیم اهداف و شکل‌دهی رسالت‌ها، مرهون تلاش‌های علامه مصباح یزدی است که در خصوص تحول علوم‌انسانی در حوزه‌های علمیه و بحث اسلامی‌سازی علوم‌انسانی کار‌های ژرفی را رقم زده است.

رئیس موسسه آموزش عالی اخلاق اسلام یادآورشد: تربیت اسلامی، اخلاق اسلامی، مشاوره اسلامی، برنامه‌ریزی آموزشی، مدیریت آموزشی و نیز نیاز‌هایی که در بخشی از فعالیت‌های حوزه و آموزش‌وپرورش اعم از برپایی دوره‌های تربیت مربی کودک و نوجوان و مباحث مربوط به روان‌شناسی و فعالیت‌های ترکیبی دنبال می‌شود، از دیگر رویکرد‌های این مجموعه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زارعان گزارشی از آزمون‌پذیرش موسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی در خردادماه امسال ارائه و بر اهمیت جهت‌دهی تحصیلی طلاب تأکید و عنوان کرد: پیگیری و ارائه تحصیلات تخصصی در رشته‌هایی که بازدهی اجتماعی آن ناظر به رسالت دینی حوزه‌های علمیه در بستر‌های مختلف اخلاقی است، از جمله رسالت‌های مؤسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی است.

برچسب ها: غزه ، دایره المعارف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
انچه امروز در غزه روی میدهد حاصل حماقتها و خیانتهای کارتر و ریگان و بوش و مرکل و اباما و بایدن است.