شیراز؛

راه اندازی آزمایشگاه پیش از ازدواج در شیراز

ریيس مركز بهداشت شهدای گمنام شیراز، از راه اندازی آزمايشگاه پیش از ازدواج اين مركز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی تهمتن ریيس مركز بهداشت شهدای گمنام شیراز گفت: با توجه به جمعيت زیر مجموعه اين منطقه و شهرک های واقع در شمال غرب شيراز و شهر صدرا، نیاز بود برای رفاه ساكنان اين منطقه، اين مركز راه اندازی شود.
او ارائه خدمات مشاوره را، يكی از مناسب ترين و منطقی ترين راهكارها برای مستحكم تر كردن بنيان خانواده دانست و افزود: تلاش ما بر اين است كه زوج های جوان و جوانان در آستانه ازدواج را به سوی دريافت مشاوره های تخصصی هدايت كنيم، تا شاهد كاهش بروز مشكلات در زندگی مشترک افراد باشيم.
تهمتن ادامه داد: مشاوره های مربوط به ژنتيک، شامل سه بخش مشاوره ژنتيک پیش از ازدواج، حین ازدواج و مشاوره ژنتيک مربوط به فرزندآوری است.
او مهم ترين اهداف مشاوره ژنتيک را، تشخيص ميزان خطر ابتلا يا تكرار يک بيماري موروثی در هر زايمان عنوان کرد و افزود: هدف از مشاوره می تواند شامل فهم بيشتر بيماری ژنتيكی، راهكارهای مقابله ای، پيش بينی مطلوب تر نشانه های بيماری، جلوگیری از بروز دوباره بيماری، ارایه راه حل های مطلوب برای تشخيص درست پيش از تولد مطابق با اصول خانواده، باشد.
مسوول امور آزمايشگاه های مركز بهداشت شهدای گمنام، گفت: اين آزمايشگاه هم اكنون مجهز به پيشرفته ترين دستگاه های آزمايشگاهی برای آزمايشات تشخيص طبی و ازدواجی است و تمامی آزمايشات پیش از ازدواج، آزمايشات مواد مخدر و همچنين تمام آزمايشات تشخيص طبی سطح دو، در اين مركز انجام می شود.
اكبر نوربخش تصریح کرد: اين آزمايشگاه به نشانی فاصله بین پل حسين آباد و ميدان صنايع، كوچه 36 ميرزای شيرازی واقع شده و همشهريان می توانند از خدمات اين مركز استفاده کنند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.