از دستگیری عامل تیراندازی تا ناکامی در پرونده سازی برای راننده در فارس

مهم‌ترین حوادث ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف موتورسیکلت‌های قاچاق در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از کشف ۵ دستگاه موتور سنگین قاچاق به ارزش ۸۴ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ بیژن بارسالاری فرمانده انتظامی شهرستان کازرون بیان کرد: در جهت طرح برخورد با قاچاق، ماموران کالنتری ۱۱ محمدیه با اقدامات فنی از نگهداری موتورسیکلت‌های قاچاق در یک منزل مسکونی مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند ۵ دستگاه موتورسنگین قاچاق را کشف کنند.

سرهنگ بارسالاری با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت‌های قاچاق را ۸۴ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف ۷۱ راس گوسفند قاچاق در لامرد

فرمانده انتظامی لامرد از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۷۱ راس گوسفند قاچاق خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری فرمانده انتظامی لامرد اظهار کرد: به منظور اجرای طرح برخورد با قاچاق احشام، ماموران انتظامی لامرد هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۷۱ راس گوسفند قاچاق و بدون هرگونه مجور قانونی را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی لامرد با بیان اینکه برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش احشام کشف شده ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: راننده پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

کشف ۳۶ کیلو تریاک در داراب

فرمانده انتظامی داراب از توقیف یک دستگاه وانت نیسان و کشف ۳۶ کیلوگرم تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب، بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو ۳۰ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود را کشف کردند.

سرهنگ نوشاد با اشاره به دستگیری یک متهم در این زمینه، تصریح کرد: قاچاقچی پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

عامل تیراندازی در شیراز دستگیر شد 

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری عامل تیراندازی در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شیراز بیان کرد: در پی اعالم مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تیراندازی با اسلحه گرم به سمت منزل و علمک گاز در یکی از محله‌های شهر که منجر به خسارت و ترس و وحشت شهروندان شده بود، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران کلانتری ۲۲ آزادگان قرار گرفت.

او افزود: ماموران بلافاصله تحقیقات خود را آغاز کردند و با اقدامات پلیسی موفق به شناسایی محل اختفای عامل تیراندازی شدند و در عملیاتی غافلگیرکننده او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شیراز گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهم یک قبضه اسلحه گرم کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه علت تیراندازی را اختلافات خانوادگی عنوان کرد، گفت: فرد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

دستبند بر دست متهم

کشف ۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق از خودرو‌های شوتی در داراب

فرمانده انتظامی داراب گفت: با توقیف خودرو‌های شوتی، ۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد و ۲ نفر قاچاقچی نیز دستگیر شدند.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: مأموران انتظامی داراب هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به ۲ سواری پژو ۴۰۵ شوتی مشکوک شدند و دستور ایست دادند که رانندگان بدون توجه اقدام به فرار کردند.

او ادامه داد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز مأموران با هماهنگی قضایی موفق شدند با اقدامات فنی هر ۲ خودرو را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو‌ها ۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف شد، گفت: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

اتوبوس حامل کالا‌های قاچاق به مقصد نرسید 

فرمانده انتظامی کوار گفت: یک دستگاه اتوبوس حامل انواع کالا‌های قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال قبل از رسیدن به مقصد، شناسایی و توقیف شد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی فرمانده انتظامی کوار اظهار کرد: مأموران پلیس آگاهی کوار هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه اتوبوس که از استان‌های جنوبی به مقصد شیراز در حرکت بود، مشکوک شدند.

او اضافه کرد: مأموران پس از هدایت خودرو به داخل پلیس آگاهی و در بازرسی دقیق از آن، موفق به کشف ۱۳۰ عدد باطری موتورسیکلت و ۴۵ عدد انواع مکمل‌های بدنسازی قاچاق و بدون هرگونه مدارک قانونی شدند.

فرمانده انتظامی کوار با اشاره به تعیین ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی کالای قاچاق از سوی کارشناسان، تصریح کرد: راننده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.

تیزبینی پلیس، پرونده سازی برای راننده را ناکام گذاشت

جانشین انتظامی شهرستان فسا گفت: ۲ نفر که قصد داشتند با جاسازی شیشه، برای راننده کامیون پرونده سازی کنند با تیزبینی پلیس دستگیر شدند.

سرهنگ محمد رضایی جانشین انتظامی شهرستان فسا اظهار کرد: در پی وصول گزارشی مبنی بر حمل مقداری مواد مخدر در کامیونی با مشخصات معلوم، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران پس از شناسایی محل توقف کامیون و بازرسی از آن، ۲۳ گرم مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه که جاسازی شده بود را کشف و ضبط و راننده را نیز دستگیر کردند. 

این مقام انتظامی افزود: افسران پلیس با اقدامات فنی، ضمن تحقیقات تکمیلی دقیق مطلع شدند ۲ نفر از نزدیکان راننده، مواد مخدر را جاسازی و قصد داشته اند برای او پرونده سازی کنند که در یک عملیات، متهمان اصلی دستگیر شدند.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه متهمان علت این مسئله را اختلاف شخصی عنوان کردند، ادامه داد: راننده و کامیون رها و متهمان با پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دستگیری تخریب کنندگان محیط زیست در استهبان

فرمانده انتظامی استهبان گفت: ۲ نفر از افراد سودجو که در بخش رونیز روستای ماه فرخان اقدام به تخریب درختان گز کرده بودند دستگیر و روانه دادسرا شدند.

سرهنگ حسین اکبرپور فرمانده انتظامی استهبان، بیان کرد: طی گزارشی مبنی بر اینکه یک دستگاه وانت پیکان در منطقه سواحل دریاچه بختگان اقدام به بریدن درختان گز می‌کند بلافاصله ماموران انتظامی به محل اعزام شدند.

او افزود: ماموران انتظامی افراد را مشاهده و ضمن هماهنگی قضایی آنان را دستگیر و یک دستگاه وانت پیکان که حامل چوب‌های بریده شده بود را نیز توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استهبان تصریح کرد: پرونده قضایی تشکیل و متهمان به همراه اموال مکشوفه برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

عاقبت متهم

اجرای طرح آرامش در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از دستگیری و جمع آوری ۲۴ خرده فروش و معتاد متجاهر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی اصغر محمدپور فرمانده انتظامی جهرم بیان کرد: در اجرای طرح آرامش و پاکسازی مناطق آلوده و برخورد با خرده فروشان مواد مخدر، ماموران انتظامی با اقدامات فنی ضمن دستگیری و جمع آوری ۲۴ خرده فروش و معتاد متجاهر، ۲ کیلو و ۱۰۰ گرم مواد مخدر را نیز کشف کردند.

او با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، گفت: پلیس اجازه جولان به خرده فروشان و مجرمان را نخواهد داد و با کسانی که خدشه‌ای به امنیت و آسایش شهروندان وارد کنند برخورد قانونی خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.