شیراز؛

تشکیل بانک ژنتیک برای نخستین بار در کشور

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس از تشکیل بانک ژنتیک، برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احمد رحمانیان معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس گفت: بانک ژنتیک مجرمین حرفه‎ای برای نخستین بار در کشور توسط پزشکی قانونی فارس تشکیل و در حال اجرا است که تشکیل این بانک به شناسایی و کشف سرقت‎ها و جلوگیری از تکرار جرم توسط مجرمین حرفه‎ای کمک بسیاری می‎کند.

رحمانیان افزود: بانک جامع اطلاعات سارقان حرفه‎ای در محل پلیس آگاهی تشکیل شده است که با مدیریت قضایی، پرونده‎های سرقت به‌عنف و اعمال سیاست‌های کیفری سختگیرانه  در 6 ماهه اول سال  در مقایسه با 6 ماهه اول سال گذشته سرقت‎های به عنف استان فارس 22 درصد کاهش یافته است.

وی بیان کرد: پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی با اجرای طرح های علمی و کارشناسی شده امکان پذیر و موفق تر است.

رحمانیان اظهار داشت: استان فارس به عنوان استان پیشرو در تهیه و تدوین طرح های موفق در زمینه پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی تاکنون بیش از 30 طرح تهیه کرده است که برخی از این طرح ها اجرای آن به پایان رسیده و تعدادی دیگر در حال اجراست.

رحمانیان افزود: در تدوین این طرح‎ها بعد از شناخت اولویت‎های استان بر اساس شاخص‎های علمی و کاربردی، آثار آن از نظر پیشگیری‎های اجتماعی، وضعی، قضایی و مبانی جرم‎شناختی و آسیب‎شناسی مورد پژوهش و تحقیقات میدانی قرار می‎گیرد و سپس باتوجه به مبانی قانونی و وظایف همه دستگاه‎های دولتی و غیردولتی، اقدامات عملی و بین بخشی انجام می‎شود.

وی ادامه داد: بسیاری از طرح‎های استان فارس به عنوان طرح‎های ملی از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به سایر استان‎های کشور ابلاغ شده است که اجرای این طرح‎ها سهم به سزایی در کنترل وکاهش جرائم و آسیب‎های اجتماعی داشته است.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس با اشاره به طرح مدیریت پیشگیری از حفر چاه‎های غیر مجاز بیان کرد: در اجرای این طرح، با هماهنگی و دستور قضایی مناسب از طریق سازمان آب منطقه‎ای و فرماندهی انتظامی استان امسال بیش از دو هزار حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب‎المنفعه شد که در نتیجه این اقدامات و همچنین کنترل برداشت‎های اضافه از چاه‎های مجاز و نظارت بر دستگاه‎های حفاری و تعیین تکلیف چاه‎های بدون پروانه تاکنون از برداشت غیرمجاز بیش از90 میلیون متر مکعب آب در استان فارس جلوگیری شده است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار