شیخ نعیم قاسم: ما می‌خواهیم کشورمان را از توطئه‌های آمریکا و اسرائیل نجات دهیم

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، بر ضرورت ادامه مقاومت در مقابل توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی بر ضد این کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العهد، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، پیروزی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و گروه تروریستی داعش را عامل ثبات این دانست. 

وی در دیدار با کمال شاتیلا، رئیس کنگره مردمی لبنان و هیئت همراه وی تاکید کرد: حزب‌الله تمایل زیادی برای تشکیل دولت و نهادهای آن دارد. این، حزب‌الله بود که راه را برای به ثمر رسیدن انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب میشل عون هموار کرد. حزب الله از طریق مشارکت همه گروه های جامعه لبنان و تشکل های سیاسی آنها، به تسهیل در روند تشکیل دولت کمک می‌کند؛ زیرا پایه و اساس دوره جدید دولت وحدت ملی جامع است تا همگان در پیشرفت لبنان مشارکت داشته باشند و آنچه شهروندان به سبب پیچیدگی‌های دوره گذشته از دست دادند، جبران شود. 

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: پیروزی در مقابله با اسرائیل و تکفیری‌‎ها، زمینه را برای ایجاد ثبات در لبنان و فعال کردن نهادهای قانونی به وجود آورد. ما باید از این فرصت استفاده کنیم و با اتحاد به مقاومت ادامه دهیم و به دور ارتش، ملت و مقاومت حلقه بزنیم. ما می‌خواهیم کشور خود را از توطئه‌های آمریکا و اسرائیل نجات دهیم. 

شاتیلا نیز با تاکید بر مثبت بودن دیدار با شیخ نعیم قاسم، گفت: دولت آینده در وظایف خود باید موازنه قدرت بازدارندگی را بین مقاومت و ارتش از یک سو و دشمن اسرائیلی از سوی دیگر حفظ کند؛ زیرا این مسئله به حمایت از وحدت لبنان، ثبات آن و حمایت از آن در برابر خطر تروریسم مسلح منجر خواهد شد. 

به نوشته العهد، شیخ نعیم قاسم، همچنین میزبان هئیتی از صوفیان موریتانی بود. در این دیدار مسائل مسلمان بررسی شد و وی، دیدگاه حزب‌الله را در خصوص مسائل اساسی و در رأس آنها مقاومت در برابر اسرائیل و مبارزه با آن برای آزادی سرزمین های اشغالی، تبیین کرد. وی همچنین با دعوت به وحدت اسلامی، مقابله با تکفیری‌ها را خواستار شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار