شورای همکاری خلیج‌فارس خواستار بازنگری آمریکا در قانون جاستا شد

کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج‌فارس از آمریکا خواستند در قانون عدالت علیه تروریسم "جاستا" بازنگری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه کویتی الوطن، روسای مجلس شورا، مجلس ملی و پارلمانی عضو شورای همکاری خلیج فارس، موضع منفی خود را در خصوص صدور حکم قانون عدالت علیه تروریسم، "جاستا" از سوی کنگره آمریکا اعلام کردند.

روسای این مجالس در بیانیه‌ای در پایان دهمین نشست شورای همکاری خلیج فارس در منامه اعلام کردند: قانون آمریکایی جاستا با مبدا برابری در مصونیت سیاسی کشورها مخالف است و همه کشورهای باید از قانون برابری بهره‌مند شوند.

 براساس قانون برابری مصونیت سیاسی، تمامی طرف‌ها باید به اصول ذکر شده در منشور سازمان ملل متحد در این خصوص متعهد باشند.

در این بیانیه از کنگره آمریکا خواسته شده در قانون جاستا بازنگری کند و آن را تصویب نکند زیرا قانون جاستا به اصول قانون بین‌المللی پایبند نیست و تهدیدی حقیقی برای فعالیت سازمان ملل در عرصه حفظ صلح و امنیت بین‌المللی محسوب می‌شود.

در این بیانیه به جامعه جهانی در خصوص نتایج منفی قانون جاستا بر اصول همکاری در روابط بین المللی و مبانی ‌آن هشدار داده شده است. این هشدار به خصوص در چهارچوب هتک اصل حاکمیت کشورها، تهدید اعتماد دوجانبه در روابط بین المللی، تهدید پیمان های بین المللی در زمینه مبارزه با تروریسم و همچنین تاثیر منفی آن بر همکای بین‌المللی اقتصادی می‌باشد.

کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در این نشست در خصوص دغدغه های امنیت غذایی و آبی در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در سایه تهدیدات موجود و همچنین موضوع امنیت و جوانان، تصمیماتی را اتخاذ کردند که در جلسات آتی این شورا به دقت بررسی می‌شوند.


انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار