نظرسنجی رویترز: آیا دیوار ترامپ اتلاف سرمایه است؟

رویترز در مطلبی به بررسی نظرسنجی اخیر رویترز-ایپسوس در ایالت‌های آریزونا و فلوریدا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دونالد ترامپ – نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا -- با شعار ایجاد یک کشور "بزرگ، زیبا و قدرتمند" وارد رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا شد و تعهد کرد برای این امر، در مرز آمریکا و مکزیک دیواری بکشد تا از ورود مهاجران غیرقانونی به کشورش جلوگیری شود. این در حالی است که نظرسنجی اخیر رویترز-ایپسوس نشان می‌‎دهد آمریکایی‌های ساکن ایالت‌های نزدیک به مکزیک، ساخت این دیوار را "اتلاف سرمایه" می‌دانند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد با اینکه نامزد جمهوری‌خواه انتظار داشت با موضع‌گیری شدید درباره مسئله مهاجرت می‌تواند محبوبیت بالایی کسب کند، در ایالت‌هایی که بیشترین تعداد مهاجران غیرقانونی را دارند، برعکس عمل کرده است.

47 درصد از شرکت‌کنندگان آریزونایی در این نظرسنجی در پاسخ به این پرسش که آیا ساخت این دیوار بازدارنده خواهد بود و یا اتلاف سرمایه، اعلام کردند این امر تنها اتلاف پول خواهد بود. در این میان نیز 34 درصد شرکت کنندگان اعلام کردند ساخت دیوار می‌تواند بازدارنده باشد. 21 درصد شرکت‌کنندگان جمهوری‌خواه نیز اعلام کردند ساخت این دیوار بی‌فایده خواهد بود. با این حال، 57 درصد جمهوری‌خواهان باور دارند این دیوار می‌تواند موثر باشد.

بر اساس این نظرسنجی، بیشتر ساکنان آریزونا نیز معتقدند انتظار این‌که مکزیک هزینه ساخت این دیوار را بپردازد واقع‌گرایانه نیست. این در حالی است که ترامپ تعهد کرده است مکزیک هزینه ساخت این دیوار را پرداخت خواهد کرد.

ایالت آریزونا با مکزیک بیش از 595 کیلومتر مرز مشترک دارد. بر اساس آمار، شمار مهاجران غیرقانونی در این ایالت پس از رسیدن به اوج در سال 2007، به 325 هزار نفر سقوط کرده است. در سراسر آمریکا نیز تعداد این مهاجران کاهش یافته است و در سال جاری به 11.1 میلیون نفر رسیده است.

نظرسنجی ایپسوس رویترز، در بازه زمانی 5 تا 19 اکتبر (14 تا 28 مهر) و به صورت اینترنتی به زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی در ایالت‌های آریزونا و فلوریدا برگزار شد. 2610 نفر در این نظرسنجی شرکت کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار