افشاگری در خصوص تغییر موضع 180 درجه‌ای ترامپ درباره مهاجران غیرقانونی

انتشار یک ویدئوی جدید از نامزد جمهوری‌خواهان حاکی از مواضع کاملاً‌ متفاوت او در قبال مهاجران غیرقانونی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان،‌ در حالیکه اخراج مهاجران غیرقانونی از آمریکا در طول یک سال و نیم گذشته به یکی از شعارهای انتخاباتی اصلی دونالد ترامپ – نامزد جمهوری‌خواهان – تبدیل شده، او تنها 4 سال پیش موضعی کاملاً‌ متفاوت در این باره داشت.

ترامپ از زمانی که در ژوئن 2015 نامزدی خود را در انتخابات ریاست جمهوری امسال اعلام کرد، در مقاطع زمانی مختلف خواستار اخراج حدود 11 میلیون مهاجر غیرقانونی از آمریکا شده و وعده داده است در صورت پیروزی در انتخابات، بین آمریکا و مکزیک دیوارکشی کند. اما ترامپ بر اساس فیلم جدیدی که از وی منتشر شده، در ژوئن 2012 در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی به خبرنگار این شبکه گفت: "باور نمی‌کنم کسی در آمریکا اقدام به اخراج مهاجرانی کند که تا امروز زحمت زیادی برای کشور کشیده‌اند."

نامزد ریاست جمهوری امروز حزب جمهوری‌خواه در این مصاحبه در پاسخ به پرسش خبرنگار سی‌ان‌بی‌سی که از او نظرش را درباره کارگران مهاجر جویا شد، گفت: "شما نظر مرا می‌دانید و لزومی به گفتن دوباره آن نیست. افرادی در این کشور در کنار ما زندگی می‌کنند که بعضاً 20 سال از ورود آنها به آمریکا می‌گذرد. آنها در این مدت زحمت زیادی برای ما کشیده‌اند؛ فرزندان آنها با فرزندان ما به مدرسه رفته‌اند و نمرات خوبی گرفته‌اند. آنها در تولید این کشور سهم دارند و عملکرد فوق‌العاده‌ای در این مدت داشته‌اند اما اکنون ما می‌خواهیم آنها را از کشور خود اخراج کنیم. من به هیچ یک از این حرفهایی که این روزها ]علیه مهاجران غیرقانونی[ زده می‌شود، اعتقادی ندارم."

این صحبت‌های ترامپ واکنشی به تصمیم ضدمهاجرتی دیوان عالی آمریکا بود که روز قبل از آن، بخشی از قوانین مهاجرتی ایالت آریزونا که موافق اشتغال مهاجران فاقد اجازه اقامت قانونی بود را مغایر با قانون اساسی آمریکا تشخیص داده بود.  

با وجود چنین موضع‌گیری قاطعی در تنها 4 سال پیش، ترامپ اکنون معتقد است اکثر مهاجرانی که به صورت غیرقانونی به آمریکا آمده‌اند شهروندان خوبی در کشورهای خود نبوده‌اند و هر چه سریعتر باید از کشور اخراج شوند. او بارها اعلام کرده است یکی از اولویت‌های نخست او اخراج مهاجرانی است که اجازه اقامت در کشور را ندارند.

نامزد جمهوری‌خواهان چندی پیش نیز در یک سخنرانی انتخاباتی تاکید کرد برای مهاجرانی که اصرار به ماندن در آمریکا دارند تنها یک راه وجود دارد و آن اینکه به کشور خود بازگردند و سپس از آنجا طبق قوانین مهاجرتی جدید آمریکا درخواست خود را برای مهاجرات به این کشور مطرح کنند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار