اوپک: هرگونه توافق برای حفظ میزان تولید، به مدت شش ماه اجرا می شود

دبیرکل اوپک اعلام کرد توافق احتمالی برای حفظ میزان تولید نفت، در گام نخست به مدت شش ماه اجرا خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  رویترز،« محمد بارکیندو» دبیرکل سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) روز سه شنبه اعلام کرد توافق احتمالی برای حفظ میزان تولید نفت، در گام نخست به مدت شش ماه اجرا خواهد شد.

بارکیندو در حاشیه کنگره جهانی انرژی در استانبول اعلام کرد اکثر اعضای اوپک و کشورهای تولید کننده نفت خارج از این سازمان با حفظ میزان تولید نفت به مدت شش ماه موافق هستند. اما این وضعیت در ادامه مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت.

این در حالی است که «خالد الفالح» وزیر نفت عربستان سعودی نیز امروز پس از دیدار با «الکساندر نواک» وزیر نفت روسیه در استانبول اعلام کرد در نظر دارد به رایزنی های خود با وزیر نفت روسیه در ریاض ادامه دهد.

روسیه که از اعضای اوپک محسوب نمی شود اعلام کرده آماده است برای ایجاد ثبات در بازار نفت از توافق احتمالی کشورهای عضو اوپک حمایت کند.

نواک اعلام کرد مسکو حاضر است به منظور ایجاد ثبات در بازار نفت جهانی با اوپک همکاری کند.

وی افزود: روسیه از اوپک انتظار دارد برای کنترل میزان تولید نفت تصمیمی ملموس اتخاذ نماید.

وزیر نفت روسیه در گفتگو با خبرگزاری ایتارتاس اعلام کرد مسکو فقط در نظر دارد میزان تولید خود را ثابت نگه دارد نه این که آن را کاهش دهد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هنوز درباره تدابیری که احتمالا مسکو در بازار نفت اتخاذ خواهد کرد جزئیاتی ارائه نکرده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار