اویل پرایس: نوسان بهای نفت اوپک متوقف می‌شود

توافق کشورهای عضو اوپک مبنی بر کاهش تولید نفت می‌تواند نوسان بهای طلای سیاه را متوقف کند.

اویل پرایس: نوسان بهای نفت اوپک متوقف می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اویل پرایس، پس از توافق اعضای اوپک در نشست غیررسمی این سازمان در الجزایر و حمایت روسیه از این توافق در جلسه ماه نوامبر این سازمان، بهای نفت حدود 34 درصد افزایش یافت. با این حال، قضاوت درباره روند افزایشی بهای طلای سیاه در آینده کمی دور از ذهن است و به نظر می‌رسد کاهش عرضه نفت در بازار برای مدتی بهای این کالا را در نوسان نگه دارد ولی این شرایط در طولانی‌مدت موجب ثبات بهای نفت خواهد شد.

سرفصل داستان توافق اوپک به‌سرعت موجب سقوط سهام پالایشگاه‌های نفتی هاربر در نیویورک و ARA در سنگاپور شد. این شرکت‌ها نفت موردنیاز خود را از صادرکنندگان عضو اوپک خریداری می‌کردند و در راستای توافق اعضای اوپک برای کاهش تولید، بخشی از تولید گازوئیل و مشتقات نفتی را کاستند که این روند به سقوط سهام این شرکت‌ها منجر شد. اوپک با کنترل تولید و صادرات نفت خود و برقراری تعادل در پالایشگاه های دیگر کشورهای خریدار نفت می تواند به سادگی زمینه ثبات بهای نفت را فراهم کند.

با برگزاری جلسه 30 نوامبر اوپک انتظار می‌رود بهای نفت بار دیگر افزایش یابد. تحلیلگران حوزه انرژی بر این باورند که رشد بهای نفت شاخص آمریکا از 47 دلار به 55 دلار موضوعی حتمی است. به عقیده آن‌ها، طرح اوپک از استرس مالی و تنش‌های ژئوپولیتیکی می‌کاهد و بازدهی تولید نفت اوپک را سامان می‌بخشد. رویه‌ای که درنهایت موجب متوقف شدن نوسان بهای نفت و ثبات آن در بازار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار