آینده بازار نفت به عملکرد اوپک وابسته است

آژانس بین المللی انرژی در جدیدترین گزارش خود به اهمیت عملکرد سازمان اوپک در تعیین بهای نفت جهانی اشاره کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهای نفت از ماه میلادی گذشته که سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) اعلام کرد میزان تولید را کاهش می دهد، به طور پیوسته در حال افزایش بوده است. اوپک اعلام کرد که جزییات این تصمیم در نشست ماه نوامبر (آبان/آذر) قطعی خواهد شد. 

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد: حتی با وجود نشانه های موقتی مبنی بر کاهش ذخایر، چشم انداز عرضه و تقاضا حاکی از آن است که اگر بازار به حال خود رها شود، ممکن است عرضه بیش از حد نفت در شش ماه نخست سال آینده نیز ادامه داشته باشد.
بر اساس اعلام این نهاد، اگر اوپک به هدف جدیدی که تعیین کرده است پایبند باشد، توازن بازار سریعتر برقرار خواهد شد.

توافق اخیر اوپک بر سر کاهش عرضه گرچه در ابتدا با تردید و بدبینی تحلیلگران بازار مواجه شد، اما این روزها مورد توجه قرار گرفته است. آژانس بین المللی انرژی خاطر نشان کرد که بهای نفت از زمان اعلام خبر توافق مذکور در 28 سپتامبر (7 مهرماه) 15 درصد افزایش یافته است.

بهای نفت روز دوشنبه و پس از اعلام روسیه مبنی بر هماهنگی با اوپک در کاهش تولید، به بالاترین رقم طی چند ماه گذشته رسید.

صبح روز سه شنبه بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت و برنت از رقم 50 دلار برای هر بشکه فراتر رفت و به ترتیب به 51 دلار و 31 سنت و 53 دلار و 4 سنت رسید.

آژانس بین المللی انرژی تصریح کرد که انتظار به سر آمده و اوپک اکنون سیاست بازار آزاد را که تقریبا دو سال قبل اتخاذ کرد، کنار گذاشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار