هراس پلیس اسپانیا از حمله احتمالی داعش به ایالت آندولوسیا

نیروهای امنیتی اسپانیا هشدار داده اند که داعش قصد دارد برای فتح دوباره اندولوسیا از پایگاه های خود در آفریقا استفاده کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه 'ال موندو' اسپانیا روز دوشنبه در گزارشی نوشت : آخرین گزارش های مربوط به خطر داعش که توسط پلیس و گارد ملی در اسپانیا تهیه شده است، تایید می کند که پس از ضعیف شدن پایگاه داعش در سوریه و عراق، اکنون لیبی به عنوان پایگاه این گروه تروریستی برای حمله به اسپانیا و دیگر کشورهای اروپایی مطرح است.

بر اساس این گزارش، لیبی به دلیل موقعیت استراتژیک، داشتن نفت و نداشتن ثبات سیاسی، بهترین کشور برای عملیات های داعش است.

در گزارش سرویس های جاسوسی نیروهای امنیتی اسپانیا آمده است: از حدود سه یا چهار ماه قبل، 30 درصد نیروهای داعش که از غرب به آنها پیوسته بودند به کشورهای خود بازگشته اند.

اهمیت این آمار با توجه به اینکه مثلا از فرانسه 2000 نفر به داعش پیوسته اند، برجسته می شود. اما اسپانیا در میان کشورهای غربی یک استثناست و همچنان به طور ماهانه سه تا چهار نفر از این کشور به صفوف داعش می پیوندند.

در حال حاضر 200 نفر اسپانیایی در میان صفوف داعش وجود دارند و اکثریت افرادی که از این کشور یا همچنان به مقصد داعش خارج می شوند، از استان سئوتا است. هر چند برخی نیز از کاتالونیا عازم این سفر شده اند.

بر اساس این گزارش، 60 درصد این افراد مراکشی الاصل، 30 درصد آنها اسپانیایی و 10 درصد بقیه از ملیت های گوناگون مانند برزیل و یا رومانی هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار