ناوگان زنان اسپانیایی در راه شکستن محاصره نوار غزه

ناوگان زنان اسپانیایی با هدف آگاهی بین المللی از وضع اسف‌بار فسلطینیان، راهی نوار غزه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، دو ناوگان به نام های "زایتونا" و "عمل" به ترتیب به معنای "زیتون" و "امید" هفته گذشته از بارسلون اسپانیا برای شکستن محاصره نوار غزه راه خود را در پیش گرفتند.

این دو ناوگان که همه خدمه آن زن هستند، باید مسیری سه هفته ای را در دریای مدیترانه پیش از رسیدن به غزه -- که مدتهاست تحت محاصره صهیونیستها قرار دارد -- سپری کنند. در هر کدام از این ناوگان ها 11 خدمه زن حضور دارند.

پیشتر یک ناوگان ترکیه در سال 2010 مورد حمله نیروهای صهیونیست قرار گرفت که در نتیجه آن 10 نفر کشته شدند. از آن زمان تاکنون 3 ناوگان امداد سعی کرده اند از راه دریایی محاصره غزه را بشکنند؛ اما همه این تلاشها با شکست مواجه شده است.

این بار، "مادلین حبیب،" ناخدای این ناوگان مصمم است که می تواند محاصره نوار غزه را بشکند.
حبیب که بیش از 30 سال سابقه کار دارد، در این خصوص گفت: آنها آزادی مردم فلسطین را سلب کرده اند. یک زندان در کشور خودشان ایجاد کرده اند و به آنها حتی اجازه دسترسی به اصلی ترین حقوق خود را نمی دهند.

حبیب به سراسر خاورمیانه سفر کرده است. هدف از این سفر بیشتر انجام عملی مثبت و نمادین در راه صلح آمیز است. این ناوگان همچنین با هدف آگاهی بین المللی درخصوص وضع اسف‌بار فسلطینیان، راهی نوار غزه شده است.

زمانی که در خصوص جنبه کاملا زنانه این ناوگان پرسش شد، حبیب گفت: علت انتخاب خدمه زن این است که برخی خانم ها تمایل ندارند در چنین شرایطی کنار مردان باشند. همچنین هدف، افتخار به زنان فلسطینی است؛ زیرا این زنان سالیان سال همانند مردان مقاومت کرده اند.

در یک دهه گذشته نوار غزه تحت محاصره شدید و تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی قرار دارد و در طول این سالها این منطقه با 3 جنگ روبرو شده است که در نتیجه، بحران های اقتصادی شدیدی را برای این بخش به بار آورده است. "بان کی مون،" دبیر کل سازمان ملل نیز پیشتر تداوم محاصره نوار غزه را از سوی رژیم صهیونیستی محکوم کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار