آیریش تایمز: رکود سیاسی در اسپانیا/بی‌اعتمادی اسپانیایی‌ها به نظام سیاسی کشورشان خطرناک است

ناکامی سیاستمداران اسپانیایی در تشکیل دولت جدید باعث بوجود آمدن بی‌اعتمادی به نظام سیاسی این کشور شده است.

اسپانیا در حالت سکون سیاسی فرو رفته است/بی‌اعتمادی اسپانیایی‌ها به نظام سیاسی کشورشانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه ایرلندی «آیریش تایمز» با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: کتاب جدید «لوپیس د گیندوس،» وزیر موقت اقتصاد اسپانیا، با عنوان «اسپانیا، در معرض خطر»، از بسیاری جهات درخصوص شرایط امروز و بن‌بست سیاسی این کشور صدق می‌کند. با این وجود کتاب جدید «ماریانو راخوی،» نخست‌وزیر موقت اسپانیا، که هفته گذشته منتشر شد، روایت تحریف‌شده‌ای از حقایق سیاسی این روزهای اسپانیا را ارائه می‌دهد. در این کتاب «حزب مردم» ناجی اقتصاد این کشور معرفی شده است. 

این در حالی است که ناکامی تلاش‌های سیاستمداران اسپانیا برای تشکیل دولت جدید و پس از به بن‌بست رسیدن دو انتخاباتی که در 9 ماه گذشته برگزار شده، باعث بی‌اعتمادی اسپانیایی‌ها نسبت به نظام سیاسی این کشور شده است. از سوی دیگر، واکنش رأی‌دهندگان اسپانیایی به بحران مزبور باعث بوجود آمدن حالت سکون خطرناکی در اسپانیا شده است که بیش از پیش نظام سیاسی این کشور را تهدید می‌کند.  

ظهور دو حزب جدید در اسپانیا - ائتلاف چپ‌گرای یونیدوس پودموس و حزب اصلاح‌طلب راست میانه سیودادانوس- که اعضای آن‌ها به شرایط موجود در این کشور به شدت اعتراض می‌کنند، قالب سیاسی اسپانیا را که تا پیش از این تحت سیطره دو حزب عمده «حزب کارگران سوسیالیس اسپانیا» و «حزب مردم» بود، بر هم زده است. 

نگارنده گزارش سپس می‌افزاید: احزاب نوظهور تاکنون نتوانسته‌اند درخصوص کم کردن نفوذ دو حزب قدیمی اسپانیا در پارلمان این کشور، کاری از پیش ببرند. اگر چه باید گفت این دو حزب اکنون چنان تضعیف شده‌اند که هیچ یک از آن‌ها به تنهایی قادر به تشکیل دولت جدید نیستند. از سوی دیگر، هر یک از این دو حزب حاضر به پذیرفتن دولت ائتلافی تحت رهبری حزب دیگر نیست.  


انتهای پیام/    
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار