ارومیه؛

پایان مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم

مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم آذربایجان غربی با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، آیت الله سید علی اکبر قریشی در مراسم اختتامیه مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که با حضور نخبگان قرآنی استان و مسئولین استانی و شهرستانی در محل سالن شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی برگزار شد، گفت: اگر قرآن کریم وارد جان و روان افراد شود به یقین شاهد رشد انسان در تمام جوانب خواهیم بود.

وی، با اشاره به اینکه باید قرآن در تمام اماکن گسترش یابد، گفت: اگر زمانی قرائت و مسابقات قرآنی در تمام محیط ها گسترش یابد و شاهد تشکیل چنین برنامه هایی در تمام سازمان و ادارات باشیم یقینا در این صصورت جامعه اسلامی پیشرفت خواهد کرد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، انقلاب اسلامی مردم ایران را برگرفته از مبانی قرآنی و معارف اخلاقی دانست و ابراز داشت: اگر بتوانیم قرآن و نماز را در جامعه برای تمام مردم معنا کنیم و مردم به سوی این فرایض سوق یابند در این هنگام می توانیم مسئولین قرآنی داشته باشیم.

وی، اضافه کرد: در صورتی که ملت و به خصوص جوانان را با قرآن و نماز تربیت کنیم در این وصرت دیگر شکار اغیار نمی شوند و به همین دلیل است که دوای تمام دردها و راه حل تمام مشکلات جامعه بشری در گرو قرآن آموزی و پایبندی به قرآن کریم است.

این مفسر برجسته قرآن کریم، نقشه های دشمن برای مقابله با جوامع اسلامی را موردتوجه قرار داده و بیان داشت: برای مقابله با این تهدیدات دشمنان مسئولان باید به اقامه نماز جماعت در ادارات و تشکیل جلسات قرآنی در داخل و خارج نهادهای اداری اقدام کنند که تنها راه سعادت انسان در همین است.

آیت الله قریشی، در پایان سخنانش ضمن قدردانی از سازمان اوقاف به دلیل بهره مند ساختن جوانان از نعمات قرآن کریم به واسطه برگزاری مسابقات قرآنی، تصریح کرد: تشکیل چنین جلساتی به حق جای تشکر ویژه دارد چراکه قرآنیان و متسابقین حاضر در این جلسات روح خود را معارف قرآنی صیقل داده و زمینه رشد و تعالی جامعه فراهم می شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه هم در این ایین با اشاره به اینکه مسابقات قرآن بهانه‌ای جهت مطرح شدن قرآن در شهر و استان است که مردم متوجه قرآن باشند، افزود: هدف اصلی این است که مفاهیم قرآن در جامعه جاری و ساری بوده و مردم بیشتر با مفاهیم قرآن آشنا باشند.

حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی افزود: تا زمانی که مردم و مسئولین با قرآن زندگی نکنند، هرچقدر هم که مسابقات قرآنی از جایگاه بالایی داشته باشد، مشکلی از جامعه حل نخواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قرآن نور و پیامبر سراج نور است، گفت: هدف اصلی از نزول قرآن بر پیامبر این بود که مردم را از ظلمت خارج کرده و با مفاهیم قرآن بیشتر آشنا کند.

وی افزود: در صورتی می توانیم ادعای مربی قرآن کنیم، که خود فرد با قرآن انس بیشتری داشته و با قرآن زندگی و نشست و برخواست کند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به داوران مسابقات قرآن افزود: با توجه به اینکه آذربایجان غربی به عنوان قطب قرآنی کشور بشمار می آید، مسئولین باید تدابیری اندیشیده و داوران مسابقات استانی از خود فعالان قرآنی استان باشد.

در این آیین همچنین مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اظهار کرد: خرسندیم که سطح کیفی مسابقات بهبود یافته و رضایت نسبی متسابقین نیز گویای این امر بود.

حجت الاسلام و المسلمین ناصر جوانبخت افزود: ایجاد انس با قرآن کریم و فهم معارف قرآنی جزو اصلی ترین اهداف برگزاری مسابقات قرآنی است که خوشبختانه در این دوره از رقابت ها توانستیم تا حد مطلوبی به این اهداف دست یابیم.

وی ، بیان داشت: رفع مشکلات موجود در جوامع مختلف تنها با انس و الفت با قرآن کریم و همنشینی با این کتاب آسمانی محقق می شود.

وی ،با اشاره به حضور 18 نفر از چهره های استان در دوره گذشته مسابقات قرآنی سازمان اوقاف، گفت: این تعداد در سال جاری به 23 نفر افزایش یافته که امیدواریم سطح کیفی نیز همانند تعداد افزایش یافته و بار دیگر شاهد افتخارآفرینی متسابقین استانمان باشیم.

حجت الاسلام جوانبخت، لقب قطب قرآنی کشور برای آذربایجان غربی را افتخاری دانست که در سایه فعالیت های جامعه قرآنی محقق شده و خاطرنشان کرد: چهره های نظیر آقایان محمدنژاد، ولیزاده و وکیلی و خانم ها محمدنژاد، زرین و جعفرنژاد باعث شده اند تا نام آذربایجان غربی به عنوان پرچمدار فعالیت های قرآنی کشور بدرخشد و این فتخاری است که تمام آن را مدیون این عزیزان هستیم.

وی، در پایان سخنان خود، ضمن تقدیر از همکاری مسئولین و مدیران استانی و شهرستانی ددر راستای حمایت از مسابقات قرآنی، ابراز داشت: در این میان باید از نماینده محترم ولی فقیه در استان و همچنین استاندار آذربایجان غربی تقدیر ویژه به عمل آید چراکه بدون حمایت های این عزیزان چنین افتخاری به دست نمی آمد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.