ارومیه؛

252 نفر به مرحله استانی مسابقات قرآن

252 نفر از 14 شهرستان به مرحله استانی مسابقات قرآن کریم راه یافتند.

به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به این که این رقابت ها از 27 تا 30 مردادماه در ارومیه برگزار می شود، افزود: از این تعداد 136 نفر شامل 54 درصد مرد و 116 نفر شامل 46 درصد زن هستند.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت اضافه کرد: 30 درصد شامل 73 نفر از این افراد در رشته های مختلف حفظ در این مسابقات شرکت کرده اند.

وی اظهار کرد: قرائت، حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء و حفظ پنج جزء، ترتیل، اذان، دعاخوانی و معارف رشته هایی است که این تعداد افراد در آن به رقابت می پردازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه از 27 تا 30 مرداد در ارومیه برگزار می شود.

وی افزود: مسابقات قرآنی اوقاف با هدف انس بیشتر جوانان با قرآن کریم، جذب جوانان و نوجوانان به آموزه های قرآنی، به نمایش گذاشتن توانمندی های قرائت قاریان و فراگیر ساختن معارف قرآن کریم برگزار می شود.

وی اضافه کرد: در مرحله شهرستانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم هشت هزار نفر در 14 شهرستان ثبت نام کرده و به رقابت پرداختند.

حجت الاسلام جوانبخت گفت: آذربایجان غربی در سال آینده میزبان دوره بعدی مسابقات کشوری قرآن کریم است و از سال جاری، تدارک لازم برای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات انجام می شود.

آذربایجان غربی یکی از استان های مطرح کشور در مسابقات کشوری و بین المللی قرآن کریم به شمار می رود به طوری که در چهار سال گذشته حامد ولی زاده و وحید وکیلی از نفرات نخست مسابقات بین المللی قرآن کریم اوقاف، از این استان بوده اند

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.