ارائه طرح‌های مبارزه با تروریسم، موضوع سخنرانی امروز ترامپ/ تلاش کمپین نامزد جمهوری‌خواه برای تلطیف اظهارات مسلمانان‌ستیزانه او

ترامپ امروز در یک سخنرانی، درباره راهبردهای خود در زمینه مبارزه با افراطگرایی سخن می‌گوید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ، نامزد نهایی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا، قرار است روز دوشنبه در یک سخنرانی درباره راهبردهای خود در مبارزه با افراطگرایی و تروریسم صحبت کند. 

یکی از مقامات ارشد کمپین انتخاباتی ترامپ در همین خصوص گفت: او قرار است در اوهایو طرح‌های پیشنهادی خود برای مبارزه با داعش و جلوگیری از حملات این گروه تروریستی در آمریکا را مطرح کند. ممانعت از ورود افراد از کشورهایی که گروه‌های تروریستی درآن‌ها حضور دارند و افزایش همکاری با کشورهای خاورمیانه، از جمله این طرحهاست.

ترامپ همچنین قصد دارد در ادامه انتقادهای خود به جنگ عراق، از ممنوعیت سیاست‌های گسترش دموکراسی و ملت‌سازی سخن بگوید. مشاور ارشد وی گفت: ما همیشه نمی‌توانیم دوستان خود را اتنخاب کنیم؛ اما می‌توانیم با دشمنانمان بجنگیم. حاضر هستیم با هر کسی که در خاورمیانه با ما درباره لزوم نابودی داعش هم‌عقیده است، همکاری کنیم. 

ترامپ در حالی قصد دارد طرح همکاری با کشورهای مسلمان خاورمیانه را مطرح کند که پیش از این به دلیل اظهاراتش در خصوص مسلمانان مورد انتقاد شدید قرار گرفته بود. او درباره ممانعت کامل از ورود مسلمانان به آمریکا سخن گفته بود.

ترامپ سپس طرحی را درباره ممانعت از ورود افراد از «کشورهای تروریستی» مطرح کرد. البته او مشخص نکرد منظور وی کدام کشورهاست.   

نامزد جمهوری‌خواه به تازگی به دلیل اظهاراتش درباره ارتباط اوباما با افراطگرایی مورد انتقاد قرار گرفت. وی در حالی قرار است امروز سخنرانی کند که بر اساس نظرسنجی‌های اخیر از میزان محبوبیت او در مقایسه با هیلاری کلینتون، نامزد رقیب از حزب دموکرات، در ایالت‌های مهم و کلیدی آمریکا کاسته شده است.

اعضای کمپین ترامپ می‌کوشند با استفاده از طرح ممنوعیت ورود افراد از کشورهای «تروریستی،» اظهارات گذشته او در خصوص ممانعت از ورود همه مسلمانان به آمریکا را تلطیف کنند. انتظار نمی‌رود ترامپ در سخنرانی امروز خود نام کشورهایی را که شهروندان آن‌ها اجازه ورود به آمریکا را ندارند بیان کند. اما یکی از مسئولان ارشد کمپین او گفت به احتمال زیاد سوریه و لیبی شامل این طرح خواهند شد.

ترامپ همچنین قصد دارد انجام تحقیقات بیشتر درباره افراد متقاضی ورود به آمریکا را خواستار شود. بر اساس طرح او، نظر متقاضیان روادید آمریکا درباره ارزش‌های این کشور مورد پرسش قرار خواهد گرفت و ثبت می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار