ادامه تظاهرات آمریکایی‌ها بر ضد خشونت‌های پلیس در میلواکی/ وقوع درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی

معترضان به رفتارهای خشونت‌آمیز پلیس آمریکا، برای دومین شب متوالی تظاهرات خود را در شهر میلواکی ایالت ویسکانسین ادامه دادند.

ادامه تظاهرات آمریکایی‌ها بر ضد خشونت‌های پلیس در میلواکی/ وقوع درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس شهر میلواکی آمریکا اعلام کرد در دومین شب از تظاهرات مردم در اعتراض به کشته شدن یک فرد به دست نیروهای امنیتی این شهر، تیراندازی هایی صورت گرفت. 

همزمان با شدت گرفتن اعتراضات در شهر میلواکی آمریکا به کشته شدن یک فرد به دست نیروهای پلیس، تنش‌ها یکشنبه شب در این شهر بار دیگر افزایش یافت و در جریان آن یک نفر هدف تیراندازی قرار گرفت. 

در ابتدا گروه‎های کوچکی از تظاهرکنندگان به صورت مسالمت‌آمیز تجمع کرده بودند. ولی به گفته پلیس میلواکی در واپسین ساعات یکشنبه در پی وقوع تیراندازی و پرتاب اشیای مختلف به سمت نیروهای امنیتی، آنها مجبور شدند تجمعات مردم را پراکنده کنند. 

پلیس اعلام کرد یک نفر را که در تیراندازی زخمی شده بود به بیمارستان منتقل کرده است. مشخص نیست این فرد جزو  نیروهای امنیتی بود یا جز تظاهرکنندگان یا رهگذران. 

در دو سال گذشته خشونت پلیس آمریکا علیه سیاه پوستان، تظاهرات پیوسته و بعضا خشونت‌بار را باعث شده است. 

از سوی دیگر، اسکات واکر فرماندار ایالت ویسکانسین در واکنش به خشونت‌های اخیر و به آتش کشیده شدن چندین خودرو، گارد ملی را نیز در این شهر فعال کرد. 

تنش‌ها در میلواکی بعد از آن شدت گرفت که فردی 23 ساله به اسم سیلویل اسمیت که خودروی وی از سوی پلیس متوقف شده بود در تیراندازی یک افسر پلیس کشته شد. 

حدود دویست نفر با روشن کردن شمع نزدیک محل کشته شدن این فرد تجمع کردند. 

شنبه شب نیز در جریان ناآرامی‌ها شش مغازه و تعدادی خودروی پلیس به آتش کشیده شد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار