افزایش 21 درصدی واردات نفت خام هند از ایران در ماه ژوئیه

واردات نفت خام هند از ایران در ماه ژوئیه در مقایسه با ماه پیش از آن، بیش از 20 درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، گزارشهای اولیه نشان می دهد واردات نفت خام هند از ایران در ماه ژوئیه در مقایسه با ماه پیش از آن، بیش از 20 درصد افزایش داشته و به بالاترین سطح در پنج ماه گذشته رسیده است.  

شرکتهای پالایشی دولتی در هند پس از سالها توقف ، واردات نفت خام از ایران را ازسرگرفته اند.  

شرکتهای «پترولیوم هندوستان» و «بهارات پترولیوم» دومین و سومین شرکت های پالایشی دولتی در هند پس از اعمال تحریم های غرب بر ضد تهران به علت برنامه هسته ای این کشور که توقف پوشش بیمه ای از مجتمع های پالایش کننده نفت ایران را به دنبال داشت ، واردات خود را از ایران متوقف کرده بودند.  

هند در ماه ژوئیه روزانه 461 هزار بشکه نفت از ایران وارد کرد که نسبت به ماه ژوئن حدود 21 درصد افزایش داشت.  

این میزان واردات ، بیش از دو برابر واردات هند در دوره مشابه سال 2015 به شمار می آید که بر اساس آمار ورود نفتکش ها و گزارش های پیگیری حرکت کشتی ها ، به 215 هزار بشکه در روز رسیده بود.  

واردات نفت خام هند از ایران در سال مالی که از آوریل آغاز شده است به بالاترین سطح در هفت سال گذشته رسیده که علت آن خرید دست کم 400 هزار بشکه در روز نفت توسط شرکت های پالایشی دولتی و خصوصی در هند بوده است.  

در هفت ماه نخست سال 2016 ،هند حدود 259 هزار بشکه در روز نفت خام از ایران وارد کرده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 67 درصد افزایش داشته است.  

در چهار ماه نخست سال مالی کنونی (از آوریل تا ژوئیه) خرید نفت خام هند از ایران با حدود 43 درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال 2015 به 404 هزار بشکه در روز رسیده است.  

در دوره مشابه سال گذشته هند حدود 283 هزار بشکه در روز نفت خام از ایران وارد کرده بود.  

صادرات نفت ایران به چهارمین خریدار نفت در آسیا در ماه ژوئن نیز با 47 و یک دهم درصد افزایش نسبت به ژوئن 2015 به بالاترین سطح در بیش از چهار سال گذشته رسید.  




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار