راینر سیل: قراردادهای نفتی ایران به اصلاحاتی نیاز دارد

مقامات شرکت نفتی او ام وی امیدوار هستند این شرکت بتواند با تغییر مفاد قراردادهای نفتی ایران، در این کشور سرمایه گذاری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشنال، راینر سیل مدیر عامل او ام وی روز چهارشنبه ادعا کرد قراردادهای نفت ایران هنوز برای گروه انرژی اتریشی او ام وی آن قدر مناسب نیستند که در ایران اقدام به سرمایه گذاری کنیم.

ایران امیدوار است با جذب سرمایه گذاری خارجی، زیرساخت های فرسوده نفتی خود را نوسازی کند و بتواند 200 میلیارد دلار در صنعت نفت خود خرج کند تا به سطح صادرات پیش از تحریم ها برگردد.

در ماه می، چهار ماه بعد از رفع تحریم های بین المللی علیه ایران، شرکت او ام وی با شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران در خصوص اجرای چندین پروژه نفتی، یک یادداشت تفاهم امضا کرد.

راینر سیل، مدیر عامل او ام وی گفت گفتگوها برای تنظیم یک قرارداد الگویی برای شرکت های نفتی بین المللی، هنوز موفقیت آمیز نبوده است.

هنگامی که از وی سوال شد این روند ممکن است چه قدر طول بکشد گفت: «این روال هنوز در جریان است و ممکن است زمان زیادی ببرد. ما هنوز چهارچوب مشخصی برای پروژه هایی که برایمان جذابیت دارند، تعریف نکرده ایم.»

«ما هنگامی می توانیم در خصوص سرمایه گذاری تصمیم بگیریم که دقیقا چارچوب شرایط را بشناسیم.»

پروژه های احتمالی او ام وی در منطقه زاگرس ایران، از جمله در میدان های چشمه خوش و بند کرخه قرار دارند و او ام وی در سال 2001 فعالیت خود را در آن جا شروع کرد. میدان پارس نیز جزو پروژه های احتمالی آن خواهد بود.

روز چهارشنبه، خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران به نقل از کابینه ایران اعلام کرد پیش نویس قراردادهای جدید نفتی و گازی ایران آماده شده است که در مقایسه با نمونه قبلی، 150 تغییر دارد.

مانع دیگر بر سر راه سرمایه گذاری یو ام وی در ایران، مبلغ بدهی قابل توجهی است که ایران بابت اکتشاف ها و ارزیابی ها به او ام وی بدهکار است.

سیل با اعلام این که این مبلغ به فعالیت های شرکت، قبل از سال 2006 مربوط می شود گفت اگر بدهی ایران پابرجا باشد و آن را پرداخت نکند، شاید در آینده با این کشور همکاری نکند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار