بیانیه مجلس نمایندگان آمریکا درباره پرداخت بخشی از بدهی این کشور به ایران

رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار بیانیه‌ای به پرداخت نقدی 400 میلیون دلار از بدهی‌های این کشور به ایران واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا؛ "کوین مک کارتی،" رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، با انتشار بیانیه‌ای پرداخت 400 میلیون دلار آمریکا را به ایران باج دهی خواند و ادعا کرد: دولت "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، پول نقد در قالب ارز خارجی به ایران ارسال کرد ، زیرا فرستادن دلار آمریکا غیرقانونی است. ایران هم همزمان پس از دریافت پول، زندانیان آمریکایی را آزاد کرد، به نظرم باج دهی است. سیاست آمریکا در درازمدت بر این بوده است که به تروریست ها و آدم ربایان پول نقد ندهد. 

رفتار بد را باید تنبیه کرد نه اینکه به آن یارانه داد. اما رئیس جمهور اوباما و گروه مذاکره کننده ایرانی هنگامی که 400 میلیون دلار، یورو و فرانک سوئیس  را داخل بارچین های چوبی جاسازی می کردند و بارچین ها را در هواپیمای باری ناشناس جا دادند و هواپیما به سوی ایران پرواز کرد همه سیاست های آمریکا را از پنجره به بیرون پرتاب کردند. 

مک کارتی در ادامه ادعایش افزود: مقام های دولتی گفتند همزمان شدن این اقدام با آزادی زندانیان در یک روز اتفاقی بوده است. مقام های ایرانی می گویند باج گرفته اند. وقتی که راحت تر می شود به مقام های ایرانی اعتماد کرد تا دولت اوباما، یک جای کار به شدت می لنگد. حتی پس از ارسال پول نقد که در ژانویه سال جاری اتفاق افتاد، ایران دو تبعه آمریکایی دیگر را به همراه اتباع کشورهایی همچون فرانسه، کانادا و انگلیس بازداشت کرده است. رفتار ایران پس از امضای توافق هسته ای و سرازیر شدن پول های خارجی بهتر که نشده هیچ بدتر هم شده است. بالاتر از همه اینها ، دولت پرداخت نقدی را از مردم آمریکا پنهان کرد و با کنگره هم شفاف نبود. دولت این کار را مخفی می کرد زیرا می دانست اشتباه است. برای مردم آمریکا روشن و رئیس جمهور هم به خوبی می داند، ایران همچنان بزرگترین کشور حامی تروریسم است. پرداختن پنهانی پول به ایران و تشویق آنان به ربودن آمریکایی ها در شرایطی که دارند تروریسم را تامین مالی می کنند هم اشتباه و هم غفلت است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار