نظارت آموزش و پرورش بر پرداخت بیمه‌های دانش آموزی

معاون تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از حضور نمایندگان رسیدگی به پرداخت بیمه دانش آموزی در مناطق مختلف کشور خبر اد.

اكبر حاجیلو معاون تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص بیمه های دانش آموزی اظهار داشت: بیمه‌های دانش آموزی تعهدات متنوعی در رابطه با پرداخت هزینه های درمانی، بیمارستانی، نقص عضو و فوت را شامل می شود كه در ٢٤ ساعت شبانه روز دانش آموزان را حمایت می كند.

معاون تعاونی و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش عنوان كرد: بیمه های دانش آموزی از ابتدای مهر ماه سال ٩٤ آغاز و تا پایان شهریور ماه سال جاری ادامه دارد كه با پرداخت هفت هزار و 500 تومان هزینه پرداخت حق بیمه دانش آموزان تحت پوشش قرار می گیرند ولی برخی افراد بنا بر شرایط خاص به صورت رایگان مورد حمایت قرار می گیرند و تاكنون بالغ بر یك میلیون و ١٠٠ هزار دانش آموز تحت پوشش نهادهای حمایتی همانند كمیته امداد و بهزیستی هستند.

وی بیان كرد: طبق آمار دریافتی نزدیك به ١٥٢ هزار نفر طی نه ماه گذشته از بیمه دانش آموزی استفاده كرده اند كه مبلغی حدود ٥٢ میلیارد تومان به خانواده‌ها در این رابطه پرداخت شده است.

حاجیلو با اشاره به روند استفاده و دریافت خانواده ها از بیمه دانش آموزان بیان كرد: در آموزش و پرورش هر منطقه نمایندگانی برای رسیدگی به امور بیمه دانش آموزان حضور دارند كه خانواده ها پس از تكمیل فرم در مدرسه و ارائه اسناد و مدارك می توانند نسبت به دریافت مبلغ پیگیری های لازم را انجام دهند كه معمولا پس از سه ماه هزینه به خانواده ها پرداخت می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار