820 هزار دانش‌آموز تحت پوشش بیمه دانش آموزی هستند

معاون پشتیبانی و توسعه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از جزئیات بیمه دانش‌آموزی و اینکه 820 هزار دانش‌آموز تحت پوشش این بیمه هستند، خبر داد.

بهارلو معاون پشتیبانی و توسعه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان‌تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  در خصوص بیمه دانش آموزان گفت: تمامی دانش‌آموزان با پرداخت مبلغ اندک 7500 تومان در هنگام ثبت نام تحت پوشش بیمه دانش‌آموزی قرار می گیرند که بیمه طرف قرار دادها، بیمه معلم است و امسال حدود 820 هزار نفر از دانش‌آموزان بیمه شده‌اند.

وی ادامه داد: شرکت‌ طرف قرار داد تعهداتی دارد که موظف به اجرای آنها می‌‌‌باشد اما یکی از مشکلاتی که ما در بحث بیمه داریم، عدم آگاهی کافی خانواده‌ها و دانش‌آموزان از جزئیات پوشش دهی این بیمه‌ ها است و آن‌ها در بسیاری از موارد به دلیل همین بی‌اطلاع، حق و حقوق خود را پیگیری نمی‌کنند.

بهارلو بیان کرد: امسال در اقدامی مشترک با شرکت‌ بیمه، بحث اطلاع رسانی با برنامه ریزی‌هایی در سطح مدارس دنبال می‌کنیم تا با ایجاد آگاهی بتوانیم خساراتی که از طریق حوادث و اتفاقات برای دانش‌آموزان رخ می‌دهد را جبران نماییم و از پتانسیل شرکت بیمه در این راستا استفاده شود.

وی در خصوص سطح پوشش این نوع بیمه تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم در بحث بیمه، آگاهی از سطح پوشش آن است، خانواده‌ها باید بدانند این بیمه تا زمانی که فرزندشان دانش‌آموز است، آن‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد و فقط در داخل فضای آموزشی مشمول این نوع بیمه نمی‌شوند. روند هم به این شکل است که بعد از وقوع یک حادثه،‌با فاکتورها و مدارک لازم باید به مدرسه جهت تایید مدارک مراجعه شود و سپس به اداره آموزش و پرورش که نماینده بیمه در آن‌جا حضور دارد، برده شود و ظرف مدت 15 روز آن خساراتی که دانش‌آموز مطالبه می‌کند( در صورت بررسی و تایید مستندات) به او پرداخت می‌کنند. 

معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خاطر نشان کرد: بیمه دانش‌آموزی با بیمه سلامت متفاوت است و تقریبا همه خانواده‌ها و بخصوص فرزندان آنها چه دانش‌آموز باشند، چه نباشند تحت پوشش بیمه سلامت هستند و مدرسه تنها دانش‌آموزان را برای جبران خساراتی که از طریق حوادث در طی دوران دانش‌آموزی اتفاق می‌افتد، آن‌ها را بیمه دانش‌آموزی می‌کند و موظف به تحت پوشش بردن دانش‌آموزان در بیمه سلامت نمی‌باشد. 



انتهای پیام/ 

برچسب ها: دانش آموزان ، بیمه ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار