تغییر عناوین درسی رشته‌های دوره‌ دوم متوسطه در سال آینده

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در جلساتی که صورت گرفت، عناوین رشته‌های دوره‌ دوم متوسطه مورد بررسی قرار گفت که تاکنون عناوین درسی رشته‌ تجری به تصویب رسیده است.

دکتر نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: نهصد و بیست و دومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد که موضوع جدول درسی دوره‌های تحصیلی رشته‌های تحصیلی دوره‌ دوم متوسطه مورد بررسی قرار گرفته است که خوشبختانه جدول رشته‌ علوم تجربی به تصویب رسید و جدول درسی سایر رشته‌ها در جلسات آینده بررسی و تصحیح می‌شود.

وی افزود: براساس این مصوبه ساعات حضور دانش‌آموزان در شاخه‌ نظری در مدرسه 35 ساعت در هر هفته خواهد بود و براساس آن، 2 ساعت در هفته درس دینی و قرآن با رویکرد تربیت اخلاقی و 2 ساعت آموزش زبان عربی اختصاص پیدا می کند.

وی ادامه داد: آموزش زبان و ادبیات فارسی در پایه‌های 10، 11 و 12 هر یک به میزان 4 ساعت در هر هفته خواهد بود، همچنین براساس این مصوبه با توجه به اهداف جدید آموزش متوسطه مبتنی بر مفاهیم سند تحول بنیادین و برنامه درسی طی ساعاتی به آموزش مهارت‌های زندگی شامل دروسی مانند مدیریت خانواده و سبک زندگی، تفکر و سواد رسانه‌ای بهداشت و سلامت و هنر اختصاص پیدا می کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار