نگهبان اردوگاه مرگِ نازی ها به 5 سال حبس محکوم شد

نگهبان سابق اردوگاه آشویتس در جنگ جهانی دوم به دلیل همدستی در جنایات نازی ها به 5 سال حبس محکوم شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت روزنامه تلگراف، "رینهولد هنینگ،" نگهبان سابق اردوگاه آشویتس در زمان جنگ جهانی دوم که در جنایات نازی ها و هولوکاست دخالت داشته است، روز گذشته در یک دادگاه آلمان به 5 سال حبس محکوم شد.

وی به مشارکت در قتل دست کم 170000 نفر بین سالهای 1942 و 1944 در اردوگاه مرگ متهم شد.

دادگاه آلمان در شهر "دتمولد" اعلام کرد هنینگ از قتل مردم بی گناه در اردوگاه آشویتس آگاه بوده است. وی در آن زمان در 18 سالگی داوطلب شده بود به گروه "اس اس" آدولف هیتلر ملحق شود و در "عملیات مجارستان" در سال 1944 شرکت کند.

گفته می شود حدود 425 هزار نفر از یهودیان مجارستان در مدت 3 ماه به اردوگاه آشویتس منتقل شدند و بیشتر آنها به محض ورود به اتاق های گاز فرستاده و کشته شدند.

هنینگ اعتراف کرد در آن دوران نگهبان "اس اس" بوده و از اقدامات خود به شدت پشیمان است. وی همچنین گفت تاکنون هرگز در خصوص اتفاقاتی که در این اردوگاه رخ داده با کسی صحبت نکرده است.

حدود دهها نفر از بازماندگان هولوکاست در خصوص حوادث ناگوار و وحشتناکی که در این اردوگاه تجربه کرده اند، شهادت داده اند. دادستان پرونده اعلام کرد هنینگ بر انتخاب زندانیانی که به اتاق های گاز فرستاده می شدند، نظارت داشته است. وی همچنین از تیراندازی در اردوگاه مرگ و گرسنگی زندانیان مطلع بوده است.

اردوگاه آشویتس بزرگترین و مجهزترین اردوگاه کار اجباری آلمان نازی بود که در طول اشغال لهستان بوسیله نازی ها ساخته و تجهیز شده بود. اتاق های گاز و کوره های آدم سوزی برای نخستین بار در این اردوگاه راه اندازی شد. گفته می شود در مجموع 1300000 نفر در جریان جنگ جهانی دوم بدست سازمان اس اس آلمان نازی در این اردوگاه کشته شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار