تلاش حزب افراطی آلمان برای احیای ادبیات نازی

یک عضو ارشد حزب "جایگزین برای آلمان" خواستار استفاده از واژه‌های مربوط به دوره نازی‌ها شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌بی‌اس نیوز، یکی از اعضای ارشد حزب ملی‌گرای افراطی "جایگزین برای آلمان" خواستار استفاده مجدد از واژه‌ای شد که در دوره حکومت نازی‌ها در آلمان رواج داشت.

این حزب راست افراطی که با پیروزی خود در انتخابات اخیر، فضای سیاسی حاکم بر آلمان را بهت‌زده کرد، به تازگی به دلیل حمایت از ادبیات رایج در دوران رایش سوم به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. 

«فراوکه پتری» - عضو ارشد و یکی از دو رئیس حزب "جایگزین برای آلمان" روز گذشته در مصاحبه‌ با یک نشریه آلمانی اعلام کرد واژه آلمانی Voelkish به معنی "قومیت" که به نژاد خاصی از مردم اشاره دارد و در دوران نازی‌ها به کرات در گفتگوهای روزانه و در اسناد و مکاتبات رسمی مورد استفاده قرار می‌گرفت، نباید بیش از این یک "واژه ممنوعه" تلقی شود. 

وی در ادامه گفت: ما هر چه زودتر باید مشکل تاریخی خود را با واژه‌هایی مانند "قوم" و مشتقات آنها حل کنیم. پتری در این مصاحبه اضافه کرد شخصاً ‌از اینکه این واژه‌ها در معنای منفی به کار می‌روند متنفر است و دوست دارد بر خلاف گذشته، اکنون یک بار معنایی مثبت به آنها داده شود. 

این اظهارنظر پتری بلافاصله با انتقاد شدید سیاستمداران، تحلیلگران و تاریخدانانی مواجه شد که معتقدند حزب متبوع او به دنبال مشروعیت‌بخشی به عبارات و واژگانی است که زمانی در بطن ایدئولوژی آدولف هیتلر قرار داشتند. به اعتقاد آنها، عبارات و واژگانی که به نوعی معنی نژادپرستی از آنها استنباط می‌شود، هرگز نمی‌توانند از یک بار معنایی مثبت برخوردار شوند. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار