دودستگی در آلمان / برپایی تظاهرات مخالفان و موافقان سیاست های پذیرش مهاجر

برپایی تظاهرات مخالفان و موافقان سیاست های پذیرش مهاجر آنگلا مرکل، نشانی از ایجاد دودستگی میان احزاب، گروه ها و مردم آلمان است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت «گلوبال نیوز»، آلمان یکی از کشورهای اروپایی است که بیشترین تعداد مهاجر را در چند سال اخیر پذیرفته است. همین امر، باعث ایجاد بحث و مجادله میان گروه های مختلف در این کشور شده است.

گروهی از معترضان به پذیرش مهاجر در آلمان، روز شنبه به خیابان های برلین آمدند تا مخالفت خود را با سیاست های آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، درخصوص مهاجرت اعلام کنند.

در این تظاهرات، معترضان با در دست داشتن بنرهایی با نشان نازی و سر دادن شعار، مخالفت خود را با ورود مهاجران به کشور اعلام کردند. مجوز تظاهرات صلح آمیز مخالفان، با حضور و نظارت شدید نیروهای پلیس صادر شده بود.

در مقابل، عده ای دیگر نیز در طرفداری و حمایت از سیاست های پذیرش مهاجر مرکل دست به تظاهرات زدند. آنها با در دست داشتن پرچم های ضد نازی، موافقت خود را با پناه دادن به مهاجران در آلمان اعلام کردند. این تظاهرات نیز تحت نظارت شدید پلیس برگزار شد.

بیش از یک میلیون مهاجر در سال گذشته به آلمان وارد شدند. با وجود کاهش سرعت ورود مهاجر به آلمان، روند پناهندگی آوارگان جنگی به این کشور همچنان ادامه دارد. این بحران، تمام بخش های آلمان را تحت تاثیر قرار داده است. حملات اخیر در آلمان، مرکل را با انتقادات شدیدی مواجه کرده است. عاملان این حملات، عمدتا از پناهجویان مهاجر بودند.

زهرا واگن کنشت، نایب رئیس حزب چپ آلمان، با انتشار بیانیه ای گفت: «هنوز باید منتظر ارائه توضیحات بیشتر درخصوص حمله آنسباخ باشیم؛ اما حوادث چند روز گذشته ثابت کرد پذیرش تعداد زیادی مهاجر و پناهجو، مشکلات چشمگیری را در سراسر کشور ایجاد کرده است. مرکل باید در این خصوص پاسخگو باشد.»

تظاهرات روز شنبه نشان داد مساله مهاجرت و پناه دادن به آوارگان در آلمان به موضوعی تعیین کننده و تاثیرگذار در انتخابات 2017 تبدیل شده است. باید گفت بحث درخصوص سیاست های پذیرش مهاجر همچنان داغ خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار