آسوشیتدپرس: حملات تروریستی و تهدیداتی که اروپا با آنها دست به گریبان است

به گزارش آسوشیتدپرس، پس از حملات تروریستی اخیر، تدابیر شدید امنیتی در اروپا در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ آسوشیتدپرس در مطلبی نوشت: در پی حملات اخیر در اروپا، سران کشورهای اروپایی در تلاشند امنیت را به کشورشان بازگردانند. اما حقیقت این است که نمی‌توان برای هر کلیسا و هر ساحلی نگهبان گذاشت.

از آنجاییکه مقامات فرانسه اعلام کرده اند ممکن است در کوله پشتی‌های بزرگ بمب و اسلحه حمل شود، همراه داشتن کیف‌های بزرگ در سواحل شهر کن فرانسه ممنوع شده است. انگلیس نیز بودجه بیشتری به محافظت از بناهای مذهبی اختصاص داده است.

حمله اخیر به یک کلیسا در فرانسه که در طی آن یک کشیش کشته شد، نشان داد برای مهاجمان مکان مقدس اهمیتی ندارد. همچنین حملات اخیر ثابت کرده اند هیچ مکانی امن نیست. داعش به محل‌هایی حمله می‌کند که نماد غرب است. به دلیل گستردگی این مکان‌ها، پیش‌بینی محل وقوع حملات را بسیار دشوار کرده است.

فرانسه به تازگی نیروهای امنیتی را در این کشور افزایش داده است. فرانسوا اولاند – رئیس جمهور فرانسه – به 10 هزار سرباز که در خیابان‌های این کشور مشغول به انجام وظیفه هستند دستور داده است در خیابان بمانند. وی همچنین نیروهای پلیس را در شهرها و مرزهای فرانسه تقویت کرده است. اولاند تصمیم دارد از این نیروها استفاده کرده و گارد ملی تشکیل دهد.

روز جمعه، برنار کازنوو – وزیر کشور فرانسه – در حاشیه جشنواره موسیقی 2 هفته‌ای در شهر ژر از نیروهای امنیتی این کشور بازدید کرد. سالانه صدها هزار نفر در این جشنواره موسیقی حاضر می‌شوند. این موضوع، مشکلات امنیتی را برای پلیس بسیار پیچیده‌تر خواهد کرد.

کازنوو با تاکید بر لزوم حضور پلیس در این‌گونه رویدادها، جمله‌ای که مردم فرانسه هر روز می‌شنوند را تکرار کرد. وی گفت: "هیچ راه حل معجزه‌آسایی (برای حل مشکلات امنیتی) وجود ندارد."

با این‌حال، برخی از شهرها، قوانین جدیدی را برای دفع تهدیدات امنیتی وضع کرده اند. در شهر کن، همراه داشتن کیف‌های بزرگ در سواحل ممنوع است. شهردار کن دلیل این ممنوعیت را امکان مخفی‌سازی مواد منفجره یا اسلحه در این کیف‌ها اعلام کرد.

شهردار یکی از شهرهای نزدیک به لیون فرانسه نیز دستوری صادر کرده است که به موجب آن، ساکنان جدید این شهر نمی‌توانند خانواده‌های خود را برای زندگی به این شهر بیاورند. حال، توانایی یک شهردار برای تغییر سیاست‌های ملی یک کشور جای بحث دارد. اما این گونه دستورات، نوعی ترس در جامعه – به خصوص در رابطه با مهاجران -- ایجاد می‌کند.

اکنون موج نگرانی‌ها در اروپا، مرز و مذهب نمی‌شناسد. در ایتالیا، بسیاری از کلیسا‌های معروف تحت نظارت نیروهای امنیتی قرار دارند. طبق گزارش‌ها، بیش از 4000 مکان مذهبی در رم در معرض هدف قرار گرفتن به وسیله تروریست‌های تکفیری هستند. اما دولت ایتالیا تنها قادر به حفاظت از اماکن و کلیسا‌های معروف است. به این ترتیب، کلیساهای کمتر شناخته شده اهداف مناسب‌تری برای گروه‌های تروریستی خواهند بود.

اماکن مذهبی انگلیس تحت تدابیر شدید امنیتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند. پلیس انگلیس به کلیساها هشدار داده است بیش از پیش هوشیار باشند. حتی از کلیساها در روستاهای دور افتاده نیز درخواست شده است روش‌های دفاع از خود را بیاموزند.

پس از به قتل رسیدن یک کشیش سالخورده کاتولیک، جمعیت مسلمان فرانسه و سایر نقاط اروپا به طرز بی‌سابقه‌ای از مسیحیان کاتولیک حمایت کرده اند. به باور نویسنده این مطلب، این اقدام مسلمانان اروپا شجاعانه است؛ زیرا داعش مسلمانان غربی را نیز دشمن خود می‌داند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار