افزایش موج انتقادات از عملکرد مرکل به دلیل حملات تروریستی اخیر آلمان

به دنبال حملات تروریستی اخیر در آلمان، انتقادها از عملکرد صدراعظم این کشور افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، منتقدان "آنگلا مرکل،" صدر اعظم آلمان از سیاست درهای باز این کشور (به روی مهاجران) ناراضی هستند. آنگلا مرکل اخیراً در مراسم یادبود قربانیان تیراندازی مونیخ شرکت کرد، اما وی هنوز هم به علت سیاست های مهاجرتی خود با فشارهای شدیدی روبرو است. 

"فردریک پلایتگن" خبرنگار شبکه سی ان ان از شهر کلن آلمان گزارش داد مراسم یادبود قربانیان تیراندازی در شهر مونیخ، دیروز (یکشنبه) با حضور آنگلا مرکل برگزار شد. بررسی ها نشان می دهد عامل تیراندازی مونیخ، بیش از اینکه اسلامگرای افراطی باشد، گرایش های نئونازی داشت. با وجود این، دست کم دو حمله از حملات تروریستی اخیر در آلمان به داعش مربوط می شود و عاملان این دو حمله نیز کسانی بودند که به عنوان مهاجر وارد کشور شدند. همین مسئله باعث شد آنگلا مرکل با فشارهای زیادی روبرو شود. صدر اعظم آلمان نیز در پاسخ به انتقادات، سفر خود را در تعطیلات نیمه کاره رها کرد و به برلین بازگشت. مرکل همچنین در کنفرانس خبری خود طرحی 9 ماده ای برای رسیدگی به تهدیدهای فزاینده در کشورش اعلام کرد. 

مرکل از تصمیم خود برای افزایش تعداد افسران پلیس و اختیارات آنها خبر داد. مقامات آلمان همچنین خواستار آن هستند که ارتش آلمان اجازه لازم برای عملیات داخل این کشور را داشته باشد؛ این در شرایطی است که ارتش آلمان از زمان پایان جنگ جهانی دوم تاکنون از چنین کاری منع شده است. آنگلا مرکل همچنین همکاری بهتر میان دستگاه های اطلاعاتی را خواستار شد. 

صدر اعظم آلمان می داند هر گونه حمله تروریستی جدی در کشورش، مشابه وقایع اخیر بروکسل یا پاریس، اثر شدیدی بر افکار عمومی آلمان خواهد داشت. آلمان در سال 2015 میلادی، یک میلیون و صد هزار مهاجر را پذیرش کرد و این مسئله، نگرانی بسیاری از آلمانی ها را برانگیخته است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار