انتقاد سازمان ملل از طرح مجارستان برای تعطیلی مراکز پذیرش آوارگان

سازمان ملل از طرح مجارستان درباره تعطیلی مراکز پذیرش آوارگان انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نماینده امور اروپای مرکزی کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد روز دوشنبه اعلام کرد طرح مجارستان مبنی بر تعطیلی مراکز پذیرش آوارگان باعث به وجود آمدن مشکلات زیاد برای آوارگانی خواهد شد که به دنبال پناهندگی هستند.

به گزارش اسوشیتد پرس، «مونتسرات فیکساس ویه» نماینده امور اروپای مرکزی کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل با اعلام این مطلب افزود این سیاست مجارستان باعث خواهد شد آوارگان مجبور شوند این کشور را ترک کنند.

وی در ادامه گفت شرایط در کشورهایی که آوارگان از آنها می گریزند به هیچ وجه بهبود پیدا نکرده است، اما اکنون برخورداری آنها از حمایت در اروپا بسیار دشوارتر شده است.

فیکساس ویه افزود: «نیاز آوارگان به گریختن از کشورهایشان، به وخامت سال گذشته است. آنها به حمایت نیاز دارند، اما در اروپا نمی توانند به آن دست پیدا کنند. این یک مشکل بزرگ است.»

اقدام مجارستان در ساختن حصارهایی از جنس سیم خاردار در طول مرزهای این کشور با صربستان و کرواسی باعث شده است شمار آوارگانی که روزانه به این کشور وارد می شوند به حدود 120 نفر کاهش پیدا کند. این در حالی است که این رقم در سال گذشته نزدیک به سه هزار نفر بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار