همدان؛

مراسم گرامیداشت شهید صیاد شیرازی در همدان برگزار شد

مراسم گرامیداشت شهید صیاد شیرازی امروز (۲۱ فروردین) در مسجد مهدیه همدان با حضور نیروهای نظامی، انتظامی، امام جمعه شهرستان کبودراهنگ و خانواده های شهدا برگزارشد.

مراسم گرامیداشت شهید صیاد شیرازی در همدان برگزار شد
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، امیرسرتیپ دوم یوسف مساحی، از رزمندگان دوران دفاع مقدس و معاون اسبق طرح و برنامه نزاجا امروز(21 فروردین) در مراسم گرامیداشت شهید صیاد شیرازی در همدان گفت: برگزاری مراسم گرامیداشت شهید صیاد شیراز در واقع یادآور پیام شهدا در دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران است.
 
وی با بیان خاطراتی از شهید صیاد شیرازی، افزود: شهید شیرازی دوره هواشناسی را در آمریکا گذرانده بود و پس از بازگشت از آمریکا مشغول به تدریس برای دانشجویان ایرانی شد. 
 
وی تصریح کرد: آشنایی بنده با شهید بزرگوار در راستای پیشبرد انقلاب اسلامی بیش از پیش شد و به فعالیت های انقلابی و اسلامی پرداختیم.
 
معاون اسبق طرح و برنامه نزاجا خاطرنشان کرد: با شروع انقلاب و بی نظمی ها فرصت برای اجرای برنامه های انقلابی بیشتر شد و شهید صیاد شیرازی به خاطر فعالیت های انقلابی بازدداشت و در حین پیروزی انقلاب اسلامی آزاد شدند .

امیرسرتیپ دوم مساحی با بیان اینکه یکی از دغدغه های صیاد شیرازی به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی بود، اظهار داشت: شهید شیرازی در زمان جنگ تحمیلی عراق و ایران به منطقه کردستان جهت پاکسازی اعزام شد و نخستین عملات هلی بورن را در این راستا به صورت مشترک انجام دادیم.
 
وی گفت: شهید صیاد شیرازی پس از عملیات منطقه کردتان به منطقه جنوب اعزام شدند و عملیات طریق القدس در منطقه عمومی سوسنگرد شامل تنگه چزابه که از ارتفاعات الله اکبر شروع می شود تا رودخانه نیسان ادامه داشته است را به انجام رساندند و موجب دو نیم شدن لشکر دشمن شدند.

گفتنی است: مراسم بزرگداشت هفدهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی با حضور مسئولین استانی، نیروهای نظامی و انتظامی استان، رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس، خانواده معظم و معزز شهدا و ایثارگران و مردم شهید پرور دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان برگزار شد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار