همدان؛

صدور 500 هزار کارت ملی هوشمند تا پایان امسال در استان همدان

مدیرکل ثبت احوال استان همدان خبر داد: 133 هزار کارت هوشمند ملی برای هم استانی ها در سال 94 صادر شده است که پیش بینی به 500 هزار کارت در سال 95 برسد.

به گزارش خبرنگار صدور 500 هزار کارت ملی هوشمند تا پایان امسال در استان همدانگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عبدالله مقصودی‌فر طرح صدور کارت‎های ملی هوشمند جایگزین کارت‎های ملی فعلی از نیمه دوم سال 92 در دستور کار قرار گرفته است و براساس آخرین اطلاعیه دریافت کارت ملی هوشمند توسط افراد الزامی شد افزود:صدور کارت هوشمند ملی برای افرادی بالای 15 سال انجام می‌شود و این افراد باید در سایت ثبت احوال به نشانی www.ncr.ir عملیات پیش ثبت‌نام را به صورت اینترنتی انجام دهند و برای مراحل تکمیلی صدور کارت از طریق کد رهگیری اقدام کنند.


وی با اشاره به افزایش 7.3 درصدی نرخ ولادت در استان همدان اظهار داشت: در 8 ماهه امسال 24 هزار و 81 واقعه ولادت به ثبت رسیده است که 51.5 درصد این ولادت‌ها را نوزادان پسر تشکیل می‌دهند بر این اساس به ازای هر 106 پسر، 100 دختر متولد شده است.

مقصودی‌فر از ثبت 6 هزار و 754 واقعه فوت در امسال خبر داد و افزود: به طور متوسط در هر شبانه روز 27 مورد فوت به ثبت رسیده است که بیشترین دلیل فوت مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی بوده است.

وی با بیان اینکه امسال در هر روز 54 ازدواج به ثبت رسیده است، گفت: در 8 ماهه امسال 13 هزار و 223 مورد ازدواج به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6.8 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان همدان تصریح کرد: همچنین در این مدت 2 هزار و 707 مورد طلاق به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار