ترامپ، عامل اختلافات درون حزبی جمهوری‌خواهان

یو‌اس‌ای تودی نوشت: با وجود مخالفت تعداد زیادی از اعضای حزب جمهوری‌خواه، ترامپ توانسته در مسیر موفقیت در انتخابات درون حزبی قرار بگیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت "یو‌ اس ای تودی"؛ در حالی که بسیاری از اعضای حزب جمهوری خواه آمریکا با کاندیداتوری "دونالد ترامپ" کاملآ مخالف هستند، انتظار می رود او بتواند در بخش بزرگی از این انتخابات به موفقیت برسد. در این حالت حزب جمهوری‌خواه با بیشترین میزان اختلاف نظر در 50 سال گذشته وارد این دوره از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد شد.

اگر ترامپ بتواند پیروز انتخابات درون حزبی آمریکا شود، ممکن است در میان اعضای جمهوری خواهان با مخالفان بسیاری مواجه شود. اگر رقبای فعلی ترامپ پس از پیروزی او حاضر به حمایت از او نشوند، می توان انتظار داشت بسیاری از حامیان این حزب به مخالفت با تصمیم این اعضا بپردازند. در این صورت حزب جمهوری خواه در کسب آرای انتخابات سنا و ریاست جمهوری با مشکل مواجه خواهند شد.

بسیاری از جمهوری خواهان اصرار دارند با وجود شدت تنش ها، این حزب در نهایت موفق خواهد شد سطح اختلافات را کاهش داده و یک کاندید را برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی کند. 

ترامپ که تاکنون توانسته عملکردی بهتر از سایر کاندیدای جمهوری خواه از خود نشان دهد، نظر افرادی مبنی بر احتمال تشکیل حزب سومی را رد کرد و گفت جمهوری خواهان باید اختلافاتشان را کنار گذاشته و با یکدیگر متحد شوند.

ترامپ و کروز تاکنون چندین بار از کیسک و روبیو خواسته اند از روند انتخابات کناره گیری کنند؛ اما با توجه به برنامه های دو کاندید این موضوع در آینده ای نزدیک رخ نخواهد داد. روبیو امیدوار است در انتخابات فلوریدا رای کل 99 نماینده را به خود اختصاص دهد و کیسک نیز وعده داد در ایلات اوهایو پیروز رای 66 نماینده می شود.

فلوریدا و اوهایو هر دو ایالت های مهمی در روند انتخابات درون حزبی محسوب می شوند و در صورتی که ترامپ بتواند رای آن ها را به خود اختصاص دهد می توان انتظار داشت او عنوان نامزد جمهوری خواهان را به خود اختصاص دهد.

در حال حاض بسیاری از اعضای اصلی حزب جمهوری خواهان نسبت به وضع فعلی این حزب اظهار ناامیدی کرده اند و گفته اند در صورت پیروزی ترامپ از او حمایت نخواهند کرد. در میان این افراد می توان به "میت رامنی" نامزد ریاست جمهوری 2012 جمهوری خواهان و "جان مک کین" نامزد سال 2008 این حزب اشاره کرد.

در همین حال بیش از 70 تحلیلگر امور خارجی حزب جمهوری خواه با امضای نامه ای به مخالفت با ترامپ پرداخته اند. آن ها در این نامه اظهار کرده اند وعده های او در رابطه با ایجاد تغییرات تجاری فاجعه بار خواهد بود و خشونت او در سیاست خارجی باعث کاهش امنیت خواهد شد.

در همین حال ترامپ اظهار کرده است در صورتی که جمهوری خواهان از کاندیداتوری او حمایت نکنند به عنوان حزبی مستقل در انتخابات حظور خواهد یافت. بسیاری از اعضای حزب جمهوری خواه نسبت به کاندیداتوری تد کروز نیز چندان امیدوار نیستند و اظهار کرده اند او نیز به حزب آسیب وارد خواهد کرد .

تحلیلگران سیاسی اظهار کرده اند جمهوری خواهان در این انتخابات با بیشترین سطح اختلافات از سال 1964 مواجه هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار