ووکس: با انتخابات شنبه بزرگ، شکست ترامپ قوت گرفت

نتایج انتخابات درون حزبی در روز شنبه، احتمال شکست دونالد ترامپ را در انتخابات نهایی تقویت می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  وبسایت «ووکس» در مطلبی نوشت: رقابت‌های درون حزبی ریاست جمهوری آمریکا در ایالت‌های کنتاکی، مِین، لوئیزیانا و نبراسکا برگزار شد. دونالد ترامپ برای نخستین بار در یک ماه گذشته بخت پیروزی در ایالت‌های شمال شرقی را از دست داد. او با بیشترین آرا در لوئیزیانا و نبراسکا پیروز شد. این در حالی بود که از پیشتازی در مِین و کانزاس باز ماند. به نظر می‌رسد آرای ضدترامپ در سراسر آمریکا افزایش یافته و این روند بهترین فرصت برای تد کروز است.

سناتور تگزاسی به راحتی بیشترین آرای کانزاس و مِین را از آن خود کرد و با اختلاف اندکی نسبت به دونالد ترامپ از پیروزی در لوئیزیانا و کنتاکی بازماند.

پیروزی کروز در مِین قابل توجه است. تا پیش از انتخابات روز شنبه بزرگ، آرای وی در ایالات شمال شرقی آمریکا از 12 درصد فراتر نرفته بود. این روند باعث شد تحلیلگران شکست او در ایالات شمال شرقی را حتمی عنوان کنند. با این حال موفقیت او در انتخابات میان حزبی کانزاس و مِین (از ایالات شمال شرقی) موجب تغییر عقیده تحلیلگران شده است.

«نیت سیلور،» تحلیلگر و روزنامه‌نگار آمریکایی بر این باور است که پیروزی کروز در کانزاس و مین می تواند تا حد زیادی به چرخش آرای ایالات شمال شرقی به نفع وی تمام شود. در حال حاضر ترامپ 48 درصد، کروز 23 درصد و روبیو 20 درصد آرای نامزدهای جمهوری خواه را از آن خود کرده‌اند؛ اما انتخابات روز شنبه و افزایش ناگهانی آرای کروز احتمال پیشی گرفتن وی از روبیو و ترامپ را تقویت می کند.

درصورتی که کروز پیروزی شنبه بزرگ را در انتخابات نیمه مارس تکرار کند می تواند با پر کردن فاصله آرا، ترامپ را به سختی شکست دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار