جمهوری‌خواهان از ترامپ می‌ترسند!

در حالی که ترامپ توانسته در چندین ایالت آمریکا موفقیت کسب کند، هیچکدام از جمهوری‌خواهان حاضر به مقابله با او نیستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "اسلیت"؛ "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، یک خطر جدی برای مردم این کشور محسوب می شود. او سعی دارد با استفاده از ایجاد رعب و وحشت، به قدرت برسد و با سوءاستفاده از اختلافات حزبی در سیاست به برتری دست یابد. در حالیکه ترامپ اهمیتی برای قانون اساسی  آمریکا قائل نیست، او می تواند با پیروزی در انتخابات کنترل کل نیروهای نظامی آمریکا را در دست گیرد. اگر او بتواند در انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان پیروز شود، تنها یک نفر می تواند از رئیس جمهور شدن او جلوگیری کند.

بعید به نظر می رسد ترامپ بتواند پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود، اما  با این حال او توانسته برخلاف تمام پیش بینی ها، از انتخابات داخلی 15 ایالت، پیروز 10 ایالت شود. در حال حاضر هیچ نماینده جمهوری خواه دیگری موفقیت او را کسب نکرده است و به نظر می رسد که شانس پیروزی ترامپ نسبت به سایر آن ها بسیار بیشتر باشد.

اگر ترامپ پیروز انتخابات شود، مورخان روزی خواهند پرسید او چگونه توانست این موفقیت را کسب کند و پاسخ آن، ترسو بودن حزب جمهوری‌خواهان است.

رقابت درون حزبی جمهوری‌خواهان اکنون به چهار نفر رسیده است، ترامپ، کروز، روبیو و کیسک. در مناظره ای که میان این افراد صورت گرفت، یک خبرنگار از ترامپ سوال کرد: "روز گذشته 100 نفر از متخصصان سیاست خارجی، با امضای نامه ای سرگشاده حمایت از شما را رد کردند و اعلام کردند صحبت های در رابطه با توسعه روش های شکنجه نابخشودنی است. چند نفر از آن ها اظهار کردند اگر شما از نیروهای نظامی بخواهید تا تعدادی از وعده هایتان، همانند بمباران خانواده های تروریست ها یا شکنجه های شدید، را عملی کنند آن ها قبول نخواهند کرد. در این حالت شما چه خواهید کرد؟ وقتی که نیروهای نظامی حاضر به اجرای دستوراتتان نشوند؟"

او در پاسخ گفت: "آن ها دستور من را رد نمی کنند، من یک فرمانده هستم، همیشه یک فرمانده بوده ام. اگر بگویم انجام بدهید، آن ها انجام می دهند."

حرف های ترامپ اشتباهی نبود، بلکه اشاره ای است به دیکتاتوری. در ادامه کروز و روبیو نیز اعتراض چندانی به پاسخ ترامپ نکردند. آن ها به شکلی کوتاه اشاره کردند پاسخ ترامپ ناکافی بوده است؛ اما اشاره ای نکردند که که ترامپ از بمباران بی گناهان یا شکنجه های شدید حمایت می کند.

در پایان مناظره کروز، روبیو و کیسک وعده دادند در صورت پیروزی ترامپ از او حمایت خواهند کرد؛ دلیل اصلی موفقیت ترامپ تا به امروز را نیز می توان در عکس العمل آن ها مشاهده کرد. جمهوری خواهان هیچ کدام جرات ایستادن در برابر ترامپ را ندارند.

ترامپ در طول روند انتخابات خود حرف های بی منطق بسیاری زده است؛ اما اکنون سایر کاندیدای انتخابات احتمال پیروزی او را خطری جدی می دانند، در تلاش هستند تا از پیروزی او جلوگیری کنند. با این حال اقدامات آن ها چندان مفید و پر اهمیت نبوده و بیشتر جنبه ای ظاهری دارد. هیچ کدام از کاندیدای فعلی حاضر نشده اند به شکلی جدی در برابر حرف های ترامپ بیاستند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
سوال تو امریکا از این یارو ترامپ خوشگل تر نبود که نامزد ریاست جمهوری بشه شکل میمون قرمز رنگ میمونه بدگوشت
آخرین اخبار