عقب نشینی ترامپ از مواضعش در مورد شکنجه زندانیان

نامزد جمهوری خواه انتخابات آمریکا از مواضع خود در مورد شکنجه مظنونان تروریسم عقب نشینی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری امریکا ضمن پس گرفتن موضع خود درتایید اعمال شکنجه گفته است که وی به ارتش امریکا دستور نخواهد داد در برخورد با مظنونان تروریسم قوانین بین المللی را نقض کند.

 ترامپ که مورد غضب رهبران حزب جمهوریخواه قرار گرفته است در بیانیه ای که روز جمعه در روزنامه وال استریت ژورنال به چاپ رسیده، گفت : من البته درک می کنم که امریکا مقید به قوانین و معاهدات است و من به ارتش ما یا مقامات دیگر فرمان نقض این قوانین را نخواهم داد و درمورد چنین مسائلی به توصیه آنها عمل خواهم کرد.

وی افزود: من به یک افسر ارتش دستور سرپیچی از قانون را نخواهم داد بدیهی است که من به عنوان رئیس جمهور مثل تمام امریکایی ها مقید به قانون هستم و مسئولیت هایی را که دارم خواهم پذیرفت.

ترامپ درمناظره پنجشنبه شب حزب جمهوریخواه اشاره کرد که وی ممکن است به ارتش امریکا دستور دهد قوانین مربوط به تاکتیک های بازجویی را از جمله واتر بوردینگ را نقض کند. واتر بوردینگ یا اصطلاحا آب بستن روشی است که روی صورت یک مظنون آن قدر آب ریخته می شود تا احساس غرق شدن کند.

منتقدان این روش را اعمال شکنجه می دانند و باراک اوباما رئیس جمهوری دمکرات چند روز پس از شروع زمامداریش درسال 2009 آن را ممنوع کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار