نگرانی دیپلمات‌های خارجی از اظهارات فتنه‌جویانه ترامپ

دیپلمات‌های خارجی از اظهارات توهین‌آمیز نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه آمریکا به برخی مسئولان این کشور نگران هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، به گفته مسئولان ارشد آمریکایی، مقاماتی از اروپا، خاورمیانه، آسیا و آمریکای لاتین در ملاقات‌های خصوصی اخیر خود درباره اظهارات بیگانه‌ ستیزانه ترامپ ابراز نگرانی کرده‌اند.

سه مقام آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود گفتند که مقامات خارجی مزبور از مواضع ضد اسلامی و ضد مهاجرتی این سرمایه‌دار بخش املاک آزرده بودند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از این مقامات گزارش داد: «تداوم لفاظی‌های ترامپ که در برخی موارد بالا گرفته است، نگرانی شماری از سران اقصی نقاط جهان را به دنبال داشته است.»

این سه مقام آمریکایی با اشاره به کشورهایی چون مکزیک، کره جنوبی، ژاپن و هند از افشای فهرست کامل سایر کشورهایی که دیپلمات‌هایشان گله‌مند بوده‌اند، خودداری کردند.

به گفته مقامات آمریکایی، بسیار غیر عادی است که دیپلمات‌های خارجی در خلال کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری درباره نامزدهای مربوطه ابراز نگرانی کنند.

سران ارشد چند کشور مختلف از جمله انگلیس، کانادا، فرانسه و مکزیک پیشتر به طور علنی از مواضع ترامپ انتقاد کرده بودند.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در ماه ژانویه گفت: «به نظرم اظهارات ترامپ نه تنها غلط است بلکه کار ما را در مهار و شکست افراط گرایان دشوارتر می‌کند.»

زیگمار گابریل وزیر اقتصاد آلمان در مصاحبه‌ای که یکشنبه منتشر شد از ترامپ به عنوان تهدیدی بر صلح و سعادت جهانی یاد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار