آذرنیا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

راه اندازی مرکز آموزشی مجازی مبارزه با مواد مخدر در استان تهران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران از راه اندازی اولین مرکز آموزشی مجازی شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور در استان تهران خبر داد.

محمدرضا آذرنیا دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در گفت‌وگو  با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص کاهش آمار اعتیاد در استان تهران اظهار داشت: معضل اعتیاد در میان معضلات اجتماعی کشور  و همچنین استان تهران از اولویت بالایی برخوردار است و دغدغه امروزی بسیاری از مردم و مسئولان کشور محسوب می‌شود که یکی از راه‌های مقابله با آن اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر است.

وی با اشاره به این که افزایش آمار مصرف مواد مخدر نگران کننده است، افزود: در حال حاضر مسئله اعتیاد دامن گیر بسیاری  از خانواده‌ها شده بسیاری از افراد به دلیل عدم آگاهی به مصرف این مواد روی آورده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران ادامه داد: رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر به منظور افزایش آگاهی و دانش خانواده‌ها، امری مهم و ضروری قلمداد خواهد شد که این امر از برنامه‌های مهم دولت تدبیر و امید محسوب می‌شود.

آذرنیا با اشاره به حضور موفقیت آمیز مردم در تمامی عرصه‌ها تاکید کرد: ساماندهی معتادان و درمان این افراد با همکاری سازمان‌های مردم نهاد نتیجه مطلوب تری را در برخواهد داشت.

وی با اشاره به این که عدم اطلاع از مضرات روانگردان‌‌ها و مواد دخانی  یکی از عوامل اصلی شیوع اعتیاد است،تاکید کرد: بسیاری از افراد نا خواسته گرفتار این مواد می‌شوند که با آگاهی  و افزایش سطح دانش خانواده‌ها و به ویژه از طریق رسانه‌ها و مراکز آموزشی نرخ شیوع به صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش می یابد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران بیان کرد: با فعالیت بیشتر سازمان‌های مردم نهاد و حضور و تسهیل گری دستگاه‌های خدماتی از جمله شهرداری، کمیته امداد و بهزیستی می‌توان خانواده‌‌های معتادان را تحت پوشش قرار داد و با برنامه ریزی اصولی معضل کارتن خوابی و اعتیاد را از سطح استان تهران ریشه کن کرد.

آذرنیا در خصوص کاهش مبارزه با مواد مخدر در سطح استان تهران تاکید کرد: اولین مرکز آموزشی مجازی شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور در تهران راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به سیاست‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر در جهت استفاده از امکانات بسیج در حوزه فرهنگی و پیشگیری از گسترش مواد مخدر افزود: در جهت کاهش هزینه‌ها و افزایش کارآیی در مقوله آموزش، تفاهم نامه‌ای میان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران و مرکز آموزش‌های مجازی سازمان بسیج مستضعفین کشور به مناسبت دهه فجر امضا شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با اشاره به فعالیت گسترده کارشناسان این شورا در خصوص نوآوری و خلاقیت در جهت اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: به زودی کمیته تخصصی رسانه به منظور بررسی اطلاع رسانی در خصوص شیوه‌ها و خلاقیت‌های رسانه‌ای در جهت مبارزه با مواد مخدر توسط حوزه روابط عمومی این شورا در استان تهران برای اولین بار در کشور راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار