پشتیبانی رئیس جمهور موجب ارتقای جایگاه زنان در دولت شد

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: پشتیبانی رئیس جمهور موجب ارتقای جایگاه زنان در دولت شد، همچنین ارتقای برخی قوانین مربوط به ازدواج و تسهیلات مربوط به آن در این دولت صورت گرفت.

انسیه خزعلی در حاشیه نشست «جنبش جهانی تعهد به خانواده؛ ارائه سند، تبیین راهبرد‌ها و گفتمان‌سازی نخبگانی» رابطه با نقش رئیس جمهور فقید در پیشبرد اهداف معاونت امور زنان و خانواده گفت: حمایت و پشتیبانی رئیس جمهور موجب شد تغییر پست مشاورین زنان به معاونت یا مدیرکلی، تصویب شود و ارتقای آن به جایگاه معاونت امور زنان و خانواده صورت گیرد.

وی افزود: این ارتقا باعث شد که زنان بتوانند در شورا‌های دستگاه‌های اجرایی حاضر شوند و حق وتویی نسبت به آرای مربوط به حوزه زنان و خانواده و دستورالعمل‌ها داشته باشند. این حرکت بزرگی بود و جایگاه زنان را تثبیت کرد.

خزعلی همچنین اظهار داشت: از دیگر اقدامات رئیس جمهور این بود که زنان را در شورا‌های عالی منصوب کردند و در سفر‌ها اعتباراتی برای حوزه زنان مصوب شد که همه کار‌های جدیدی بود که آقای رئیسی در این حوزه انجام دادند. از طرفی برخی قوانین را ایشان اجرایی کردند. از جمله قانون جمعیت که با دستور و پیگیری رئیس جمهور انجام شد، همچنین ارتقای برخی قوانین مربوط به ازدواج و تسهیلات مربوط به آن و همچنین پیگیری اجرای آن، بیمه زنان باردار تا پایان دوره شیردهی، سبد غذایی زنان و بیمه زنان خانه‌دار دارای سه فرزند روستایی که برای اولین بار در این دولت اجرایی شد را می‌توان نام برد.

وی در مورد ادامه فعالیت‌های معاونت زنان و خانواده پس از شهادت رئیس جمهور گفت: برنامه‌ها هیچ تفاوتی نخواهد داشت و کار‌ها با همان جدیت و اهتمام انجام خواهد شد. به طوری که همین امروز هم هیچ کاری با تعطیلی یا تأخیر مواجه نشد و آقای دکتر مخبر دستور دادند که همه کار‌ها بدون هیچ تأخیری پیگیری شود.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار