استحکام پایه‌های آموزشی برای تربیت نیروی کار آینده

وزیر آموزش و پرورش گفت: هدف ما این است که مقدمات آموزش را فراهم کنیم تا بتوانیم نیروهایی با پتانسیل بالا برای اشتغال داشته باشیم.

فانی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: یکی از نیازهای فعلی کشور تربیت تکنسین است به همین جهت آموزش و پرورش در شاخه‌های آموزشی فنی حرفه‌ای و کار دانش، آموزش‌هایی را ارائه می‌دهد.

وی افزود: این آموزش در دانشگاه جامع علمی کاربردی تکمیل شده و دانشجو وارد بازار کار می‌شود.

فانی تصریح کرد: از مهر 95 کلیه‌ی هنرجویانی که در شاخه‌ی فنی حرفه‌ای و کار و دانش جذب آموزش و پرورش می‌شوند، سه ساله خواهند شد و این باعث می‌شود که عمق آموزش‌ها و میزان مهارت‌ها افزایش پیدا کند.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: ما تلاش می‌کنیم از توان دانشگاه جامع علمی کاربردی برای غنی‌تر کردن فارغ‌التحصیلان در زمینه کاربردی استفاده کنیم و سعی بر این است که هم آموزش و پرورش و هم دانشگاه علمی کاربردی خود را با نیازهای بازار کار تطبیق دهند.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای که بین آموزش و پرورش و دانشگاه علمی کاربردی صورت گرفت، کمک بزرگی به کارآفرینی، فنی‌آفرینی و ایجاد اشتغال می‌کند و نتیجه‌ی این تفاهم‌نامه در جامعه بازخورد خوبی خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار