استاد نفیسی کارشناسی پژوهشگر در حوزه توسعه آموزشی

سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: مهندس نفیسی از کارشناسان پژوهشگر برجسته در حوزه اقتصاد و توسعه آموزش است.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، صبح امروز همایش گرامیداشت  مهندس نفیسی به پاس نیم قرن تلاش برای توسعه آموزش در سالن شهید رجایی آموزش و پرورش برگزار شد. 

عصاره سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در این همایش گفت: استاد نفیسی کارشناس پژوهشگر در حوزه توسعه آموزش و پرورش است، در جامعه ای که از زحمات و تلاش‌های نخبگان و پژوهشگران تقدیر می‌شود، نشانی از بزرگی و عزت آن جامعه برای ارزش گذاری به نخبگان مطرح می شود. این نکوداشت برای تجلیل از ویژگی‌ها و خصوصیات انسان‌های ماندگاری چون استاد نفیسی می‌باشد. همچنین پاداش دهنده تحکیم و نیروی انسانی و الگو سازی از آن ویژگی‌ها می باشد.
 
استاد نفیسی کارشناسی پژوهشگر در حوزه توسعه آموزشی
وی ادامه داد: از استاد نفیسی سپاسگزاریم که از اولین روزهای پر تلاطم فعالیت‌های خود را در توسعه آموزش و پرورش شروع نمود و وی جزء موثر اولین شورای تغییر نظام بنیادین آموزش و پرورش با هدایت دکتر اکرمی‌(وزیر سابق آموزش و پرورش) در کنار یارانی همچون دکتر فانی (وزیر کنونی آموزش پرورش) و . . .  به عنوان عضوی کلیدی در مشارکت‌های جدی حضور داشتند. 

عصاره در خصوص دیگر اقدامات استاد نفیسی عنوان کرد: او در طراحی و اجرای برنامه جدید نظام آموزش متوسطه و طراحی آموزش فنی و حرفه ای و همچنین در تدوین و مستند سازی آموزش و پرورش در سال 1400 (برنامه ای راهبردی از سوی آموزش و پرورش) نقش آفرین اصلی بوده‌اند . 

در ادامه مهندس زرافشان رئیس سازمان آموزش متوسطه درباره این مراسم اظهار داشت: این گرامیداشت برای قدردانی از یکی از شخصیت‌ها و فرهیختگان تعلیم و تربیت کشور است که بیش از نیم قرن در حوزه مسائل مختلف آموزش و پرورش فعالیت و تلاش علمی و کارشناسی داشته‌ است
مهندس نفیسی از تغییر نظام دهه 60 جزو کارشناسان برتری است که در تدوین سند تغییر بنیادین نظام تعلیم و تربیت فعالیت های چشم‌گیری را ایفا نموده است.
 
وی ادامه داد: از فاصله دهه 60 تاکنون در عرصه‌های مختلف آموزش و پرورش هم آموزش عمومی و هم آموزشهای متوسطه و فنی و حرفه‌ای و همچنین در تولید سند تحول بنیادین استاد نفیسی از چهره‌های برجسته و بسیار شاخص و فعالیت‌های علمی و آموزشی بوده‌اند. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: این گرامیداشت بیشتر از منظر زحمات و خدماتی که وی در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه ای کشور متقبل شده‌اند، تشکیل شده است. از این حیث که هم تجلیلی از یک خادم این حوزه صورت گیرد و هم الگویی باشد برای دیگران، خصوصا با شرایط خاصی که کشور ما در آن قرار داد و نیازمند تلاش جدی در حوزه اقتصادی و مسائل اقتصادی و اشتغال است. 


انتهای پیام/ 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار