حقانی: حفاری مترو دلیل از بین رفتن قنات های تهران

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت:برخی از قنات ها به دلیل حفاری مترو و ساخت و سازهای عمیق شهرداری در حال از بین رفتن هستند.

محمد حقانی عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه بیش از 60 قنات شهر تهران در سال‌های گذشته به علت کاهش نزولات آسمانی خشک شده است؛ اظهار داشت: برخی از این قنات ها به دلیل حفاری مترو و ساخت و سازهای عمیق شهرداری در حال از بین رفتن هستند.

وی با تاکید بر اینکه برخی از این قنات ها همچنان آب دارند، افزود:برخی از این قنات ها به دلیل کاهش حجم آب از ارتفاع افتاده و از مسیر طبیعی که قبلا جاری بودند، خارج و مسدود شده اند.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این‌که خاک برداری هایی با عمق 20 تا 40 متر توسط شهرداری تهران انجام می شود، اضافه کرد: بسیاری از این قنات ها در حال از بین رفتن و کور شدن هستند.

حقانی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر تهران به دنبال موظف کردن شهرداری برای احیای قنات های شهر است، تاکید کرد: اگرچه برای احیای این قنات ها خیلی دیر شده اما به هر حال این ها به عنوان آب های جاری و تحت الارضی ما هستند.

وی با تاکید بر اینکه این قنات ها در تغذیه سفره های آب زیرزمینی بسیار تاثیرگذار هستند ،اضافه کرد: این قنات ها روزی مسیر کاملا طبیعی داشته اند اما به دلایل مختلف از مسیر اصلی خود خارج شده اند.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اگر شهرداری با جدیت احیای قنات های شهر تهران را در دستور کار خود قرار دهد می توان آن دسته از قنات های تاثیرگذار را برای تغذیه آب های زیر زمینی و تامین آب فضای سبز شهر، نجات داد.

حقانی یادآور شد: شورای اسلامی شهر تهران در خصوص احیای قنات ها بر عملکرد شهرداری تهران به صورت کامل نظارت خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار