قزوین ؛

فعالان اقتصادی و مدیران برای پس از برجام آماده شوند

استاندار قزوین گفت: گام آخر برجام با حمایت رهبری، تدبیر دولت با موفقیت به پایان رسید و امروز باید همه مدیران استان و فعالان اقتصادی برای شرایط پسا برجام آماده شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،از قزوین ؛ فریدون همتی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی افزود: گام آخر برجام به لطف الهی بخوبی برداشته شد و تلاش دولت و تیم مذاکره کننده به نتیجه رسید و امروز پاداش صبر و مقاومت در برابر آن همه نابرابری و بی عدالتی که در حق ملت ما روا داشته شد به برکت خون شهدا، فداکاری رزمندگان و جانبازی ها و اسارت ها را گرفتیم و با اقتدار ما، دشمن خوار و ذلیل شد.

وی اضافه کرد: ملت برای انرژی هسته ای خون داد و مردم تحریم ها را تحمل کردند و به لطف خدا با رهنمودهای مقام معظم رهبری و تدبیر دولت و با تکیه بر عقلانیت با منطق مذاکره توسط  یک تیم قوی دیپلماسی توانستیم به نتیجه برسیم.

استاندار یادآورشد:امروز که توافق برجام انجام شدشاهد نتایج آن هستیم و پی ام دی با ۱۲ قطعنامه به تاریخ پیوست و روی همه قطعنامه ها سیمان ریختیم و تحریم ها نیز به تاریخ پیوستند و از همه بالاتر خواست ملت در به رسمیت شناختن دانش هسته ای محقق شد و غنی سازی بر اساس نیاز کشور بدست آمد.

همتی بیان کرد: زمانی دشمن آن قدر گستاخ شده بود که حتی دانش فنی در رشته های فیزیک و شیمی را برنمی تابید اما امروز اقتدار ایران در دانش هسته ای به اثبات رسیده و با خون شهدا به دستاوردی رسیدیم که جای تبریک دارد و نباید نگران باشیم زیرا سامانه اندیشه و تفکر هسته ای در جوانان ما روییده و هر لحظه ای اراده کنندبرای ساخت فردو و اراک هیچ مشکلی نداریم و نگران بازی دشمن نیستیم.

وی اضافه کرد: نقدها به برجام هم از سر دلسوزی و راهگشا بود و در آینده کشور به جایی خواهد رسید که اقتدار و دانش هسته ای در مسیر صلح آمیز به جامعه بشریت خدمت ارائه خواهد کرد و این موفقیت بزرگ را به رهبری، دولت و ملت و تیم مذاکره کننده تبریک می گوییم و امیدواریم آینده درخشانی در کشور رقم زده شود.

مدیران استان برای شرایط پس از تحریم آماده شوند

همتی با اشاره به شرایط جدید ایجاد شده گفت: از همه مدیران و صاحبان واحدهای تولیدی انتظار داریم خود را برای شرایط پس از برجام آماده کنند و با همدلی و همگرایی و احساس مشترک فضای خوبی را در استان فراهم کنند تا در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی هم موفق باشیم.

وی بیان کرد: برای تحقق رشد هشت درصدیدر کشور باید ۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کنار سرمایه گذاری داخلی هم صورت گیرد و با ظرفیت های بسیار خوبی که در استان وجود دارد لازم است برای احداث واحدهای جدید و استفاده از ظرفیت های کارخانه های فعلی و فعال کردن همه واحدها گام برداریم.

استاندار یادآورشد: به مشارکت و همراهی بخش خصوصی برای رونق اقتصادی استان نیازمندیم و امیدواریم با همراهی همه تولیدکنندگان و مدیران صنعتی و دولتی به بهبود فضای کسب و کار کمک کنیم و شاهد رشد قابل توجهی در حوزه کسب و کار، تولید، صادرات و واردات باشیم.

همتی از ایجاد پنجره واحد تجاری در استان استقبال کرد و گفت: باید با همراهی همه مدیران برای استفاده از این ظرفیت برای بهبود شرایط کسب و کار استفاده کنیم تا صادرکنندگان با شرایط راحت تری در این بخش فعالیت کنند.

وی افزود: اگر بین مدیران دولتی و تولیدکنندگان درک مشترکی ایجاد شود می توانیم بسیاری از موانع را از راه صنعت و تولید برداریم و به کسب و کار رونق بیشتری دهیم.

استاندار قزوین در ادامه به ضرورت آشنایی تجار با روشهای بازاریابی نوین اشاره کرد و گفت: وقتی یک واحد با میلیاردها تومان سرمایه گذاری راه اندازی می شود ولی قادر نیست محصولات خود را بخوبی در بازارهای داخلی و خارجی بفروشد نشان می دهد باید در این زمینه دوره های آموزشی بیشتری برگزار شود تا بتوانیم در عرصه های جهانی محصولات خود را عرضه کنیم.


 رئیس اتاق بازرگانی قزوین هم  گفت: یکی از کارهای مهم انجام شده در شورای گفتگو پیگیری راه اندازی پنجره واحد تجاری در گمرک استان است که با همکاری بسیار خوب گمرک و دستگاههای مرتبط خدمات رسان با استقرار نمایندگان گامی در مسیر تسهیل در امور تولیدکنندگان برداشته شده است.

قاسمی کشاورز اظهارداشت: پیگیری فعال کردن خط راه آهن گمرک، احداث راه اختصاصی برای گمرک، پیگیری تامین اعتبار لازم برای احداث ساختمان اداری گمرک، پیگیری ایجاد اداره صادرات و واردات در ساختار سازمانی اداره استاندارد، حل مشکل تفویض اختیار اداره استاندارد و اصلاح و تقویت چارت سازمانی از کارهای در حال اجراست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین بیان کرد: راه اندازی دفتر حمایت از سرمایه گذاری و تشکیل کمیته حمایت از تولید، تشکیل کارگروه تخصصی کشمش، پیگیری دریافت جایزه صادراتی، تشکیل میز کشمش با محوریت استان، از کارهایی است که در شورا انجام شده است.

در این نشست مدیران تعدادی از واحدها مشکلات خود را مطرح کردند و خواستار مساعدت استاندار قزوین برای رفع موانع تولید شدند.

انتهای پیام/پ

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.