قزوین ؛

خطوط برون شهری تقاطع ولیعصر ساماندهی شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: برای رفع مشکلات ترافیکی تقاطع ولیعصر خطوط برون شهری مستقر در آن ساماندهی شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛وهاب میزانی اظهار کرد: با توجه به تردد روزانه 73 هزار خودرو از تقاطع ولیعصر و ایجاد مشکلات زیاد در ساعات اوج ترافیک از جمله عدم تناسب ظرفیت تقاطع با تعداد بالای تاکسی‌های خطوط برون شهری مستقر در حریم آن مشکلاتی به وجود آمده بود.

وی افزود: به منظور رفع مشکلاتی که در تقاطع ولیعصر به وجود آمده بود، ساماندهی خطوط برون شهری و نظارت ویژه بازرسان خطوط برون شهری محمدیه، الوند، بیدستان و شریفیه در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین قرار گرفت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین اضافه کرد: از سوی دیگر استانداری و فرمانداری قزوین نیز طی مکاتباتی خواستار ساماندهی و تعیین تکلیف خطوط برون شهری مستقر در حریم تقاطع ولیعصر شده بودند.

میزانی اضافه کرد: در این راستا مقرر شد حداکثر 15 فضا به منظور استقرار تاکسیرانان شهر محمدیه واقع در حد فاصل ابتدای ضلع جنوب غرب تقاطع ولیعصر تا ایستگاه اتوبوس و 15 فضا نیز برای استقرار تاکسیرانان شهر الوند در پایانه خرمشهر واقع در ضلع جنوب غربی تقاطع ولیعصر اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: همچنین به منظور جلوگیری از ازدحام در خطوط برون شهری تجمع بیش از 15 خودروی تاکسی در هر خط ممنوع بوده و در صورت مشاهده موارد لازم از سوی بازرسان تذکر داده می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به تدابیری که در راستای جلوگیری از فعالیت مسافربرهای شخصی در خطوط برون شهری اندیشیده شده است، خاطرنشان کرد: با حضور مستمر پلیس راهور در ایستگاه محمدیه و الوند، نظارت و کنترل ویژه‌ای برای عدم جایگزینی خودروهای شخصی در ضلع جنوب غربی تقاطع ولیعصر توسط پلیس راهور اعمال می‌شود.

میزانی افزود: به منظور نظارت دقیق‌تر بر فعالیت رانندگان خطوط نمایندگانی با عنوان بازرسان خطوط برون شهری به پلیس راهور و معاونت ترافیک معرفی می‌شوند.

وی یادآور شد: همچنین در راستای ساماندهی تقاطع ولیعصر سازمان اتوبوسرانی ایستگاه اتوبوس واقع در ضلع غربی این تقاطع را مجهز به تابلو کرده و خط‌کشی خط ویژه اتوبوس را مجدداً به منظور دید بهتر رنگ‌آمیزی می‌کند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.