قزوین ؛

تشدید نظارت بر تخلفات ساختمانی در قزوین

مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین گفت: با توجه به ضرورت حفظ سیمای شهری و انطباق آن با مقررات ملی ساختمان، نظارت بر تخلفات ساختمانی در قزوین تشدید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ پیمان پیرمرادی اظهار داشت: بر اساس قوانین حفظ سیمای شهری و رعایت الگوی اسلامی، نقشه بناهای شهری و پروژه‌های عمرانی باید تأییدیه لازم را از نظام مهندسی کسب کند.

وی افزود: در این راستا و برای جلوگیری از تخلفات ساختمانی، طرح نظارت بر پروژه‌های عمرانی توسط تیمی متشکل از نماینده دفتر فنی استانداری، نظام مهندسی ساختمان و نماینده شهرداری قزوین اجرا و برخورد با متخلفان در این زمینه تشدید می‌شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین، نقض قوانین و ضوابط شهرسازی، فنی، ایمنی و بهداشتی در احداث ساختمان و بناها و همچنین ابهام در قوانین و مقررات ناظر بر ساخت و ساز از جمله مصادیق تخلف ساختمانی برشمرد و گفت: مرجع قانونی برای صدور احکام برای متخلفان کمسیون ماده صد شهرداری است.

پیرمرادی تصریح کرد: تخلفات ساختمانی بر اساس تبصره‌های یازده‌گانه کمیسیون ماده صد شهرداری داوری شده و در صورت اعتراض مالک ساختمان قابلیت اعتراض در دو مرحله دارد که در صورت عدم رسیدگی قابل پیگیری در دیوان عدالت اداری کشور نیز هست.

وی، بنای فاقد پروانه،  تخلف اضافه بنا در منطقه مسکونی و تجاری،  عدم احداث پارکینگ، تجاوز به معابر شهر و عدم رعایت اصول فنی، احداث ساختمان مغایر با کاربری، تخلف تراکم ساختمانی ، عدم استحکام بنا، احداث بنا خلاف ضابطه به صورت پیشروی طولی و احداث بنا در فضای 40% حیاط را از دیگر مصادیق تخلفات ساختمانی برشمرد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.