قزوین ؛

رفع 95 درصد مشکلات گمرکی قزوین

مدیرکل گمرک استان قزوین گفت: با برخط شدن کارهای مرتبط با گمرک کالاها 95 درصد مشکلات این حوزه برطرف شده است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ علیرضا صدری‌خواه  اظهار کرد: پنجره واحد تجاری یکی از مصوبات کشورهای پیشرفته جهان برای انجام مراحل گمرکی در یک مکان است.

وی افزود: در ایجاد پنجره واحد تجاری دستگاه‌های اجرایی استاندارد، بهداشت و درمان، گمرک و حمل و نقل با یکدیگر همکاری دارند به این صورت که نمایندگان این دستگاه‌های اجرایی برای انجام فرآیندهای گمرکی در اداره کل گمرک استان مستقر هستند.

مدیرکل گمرک استان قزوین اضافه کرد: حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در اداره کل گمرک استان موجب شده که فرآیند مربوط به واردات و صادرات کالاها در مدت زمان کمتری انجام شده و در روند این امور تسریع ایجاد شود.

صدری‌خواه ادامه داد: حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط به صورت دائم و مستمر در اداره کل گمرک روند اجرای امور را تسریع کرده و موفق شدیم جزو پنج استان برتر در سطح کشور باشیم که تحقق این مهم نشان‌دهنده بهترین وضعیت در فعالیت‌های پنجره واحد تجاری است.

وی با اشاره به موفقیت‌های حاصل در حوزه گمرک استان قزوین عنوان کرد: با توجه به استفاده از سامانه گمرک هیچ مجوز کاغذی صادر نمی‌شود بلکه تمام مجوزها روی سامانه گمرک انتقال می‌یابد.

مدیرکل گمرک استان قزوین با اشاره به مزایای استفاده از سامانه گمرک در صدور مجوزهای وارداتی و صادراتی تصریح کرد: استفاده از این سامانه موجب افزایش سرعت و اطمینان کاری می‌شود و کمک می‌کند که استانداردهای جهانی نزدیک شویم.

مدیرکل گمرک استان قزوین یادآور شد: انبارهای عمومی گمرک استان قزوین نیز با وضعیت خوبی در حال سرویس‌دهی به مشتریان بوده و موضوع کانتینرها ربطی به انبارهای عمومی ندارد.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: مشکلات ، گمرک ، حوزه ، دستگاه ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.