قزوین ؛

افزایش ۹۴ درصدی راندمان آبیاری در مزارع استان قزوین

معاون آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با اجرای سیستم‌های نوین آبیاری از جمله سیستم قطره‌ای، راندمان آبیاری در مزارع و باغات استان قزوین ۹۴ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ محمدحسین عطایی اظهار داشت: با اجرای سیستم‌های نوین آبیاری از جمله سیستم قطره‌ای، راندمان آبیاری در مزارع و باغات استان قزوین 94 درصد افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: براساس آمارهای به‌دست آمده بیش از 25 درصد از اراضی کشاورزی استان قزوین که شامل 60 هزار هکتار هستند از چاه‌های غیرمجاز آبیاری می‌شوند که این امر باید مورد توجه مدیران و مسئولان قرار بگیرد تا اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: متعادل‌کردن آب‌خوان سفره‌های زیرزمینی باید در دستور کار مدیران مربوط قرار بگیرد تا اقدامات و فعالیت‌های لازم را انجام دهند.

عطایی افزود: کاهش 15‌درصدی مصرف آب از چاه‌های مجاز و انسداد چاه‌های غیرمجاز از جمله اقداماتی است که در راستای متعادل کردن آب‌خوان سفره‌های زیرزمینی باید انجام شود.

وی گفت: نصب کنتورهای هوشمند در مزارع و باغات سبب ذخیره‌سازی بیش از 130 میلیون مترمکعب آب می‌شود که گام موثری در استفاده بهینه از منابع آبی استان است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.