قزوین؛

آزادراه قزوین - کرج پرترددترین محور مواصلاتی قزوین است

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های قزوین گفت: محور مواصلاتی آزادراه قزوین - کرج با تردد یک‌هزار و 575 وسیله نقلیه در ساعت به عنوان پرترددترین محور مواصلاتی استان در آذرماه 94 گزارش شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قزوین عنوان کرد: کمترین نرخ متوسط تردد هم  با 100 تردد وسیله نقلیه در ساعت مربوط به محور قزوین _ معلم‌کلایه بوده است.

رحمت شعبانی اظهار کرد: با توجه به موقعیت محورهای مواصلاتی استان قزوین که در سیستم حمل و نقل مسافر و کالا نقش مهم و حساسی را دارا است، استفاده از تکنولوژی به‌روز و مدرن در کنترل و پیشگیری از تخلفات راهنمایی و رانندگی که موجب کاهش خسارات مالی و جانی می‌شود، امری ضروری است.

وی افزود: در این راستا دستگاه‌های تردد شمار که مجهز به کنترل سرعت، فاصله طولی و خدمات دیگر در این زمینه بوده در تمام محورهای حساس و پرتردد استان قزوین نصب و راه‌اندازی شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قزوین بیان کرد: سامانه‌های تردد شمار در سطح این استان که به 42 سامانه ارتقا یافته است تنها در آذرماه سال جاری بیش از 13 میلیون وسیله نقلیه را که از محورهای مواصلاتی استان قزوین تردد کرده‌اند را رصد کرده و تخلفات رانندگان متخلف در این مسیرها ثبت و ضبط شده است.

شعبانی ادامه داد: بیش از 21 درصد از این ترددهای ثبت شده در آذرماه سال جاری متعلق به خودروهای سنگین بوده و پرترددترین محور در استان قزوین نیز محور بویین‌زهرا _ ساوه و بالعکس با تردد بیش از 130 هزار وسیله نقلیه، بیشترین درصد تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص داده است.

این مسئول با بیان متوسط نرخ تردد و جریان ترافیک کل خودروها که در بازه زمانی یک ساعت از محورهای مواصلاتی استان قزوین عبور می‌کنند، تصریح کرد: در سطح راه‌های مواصلاتی این استان نرخ متوسط معادل  434 وسیله نقلیه در ساعت ثبت شده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.